Wedding Bells

Voor velen is 30 april de dag die 1 mei aankondigt. En voor velen is 30 april simpelweg een belofte voor een avondje roekeloos vertier en laveloos doorzakken. Want velen kunnen morgen een dag ontkateren in hun zetel. Daarvoor dient een dag betaald verlof.
Maar niet voor mij. 30 april betekent dat ik binnen twee dagen eindelijk mijn ja-woord mag gillen. Maar het impliceert ook dat ik sinds gisteren alle notie van rust en rationaliteit heb laten varen (hi, what’s new). Ranzige zenuwachtigheid is momenteel mijn emotie by default. Niet alleen omdat ik vandaag dé jurk moet ophalen en ik geen idee heb of deze nog wel zal passen met die extra kilootjes (damn you lekkere wijntjes en chipjes), maar ook omdat ik nog een stel geloften moet schrijven.
Ik ga eerlijk zijn, uw eigen geloften schrijven is zowaar het domste dat een mens (en zeker een aanstaande bruid die binnen 2 dagen zelf trouwt) kan doen. Ik hoor u al denken ‘ah maar dat is zo persoonlijk en romantisch’. NIETS VAN, alle romantiek verdwijnt snel als je zo’n 5u naar een wit computerscherm zit te staren. Het enige wat nu door mijn hoofd schiet zijn enkele gruwelijke visioenen van een genadeloze, publieke vernedering. En dit kan ik niet aan. Nu niet nooit niet.

Dus, dit is alvast een eerste warme oproep naar de creatievelingen onder jullie. Alle tips en suggesties zijn welkom. Want ik heb Pinterest  bekeken en die kon weinig hulp bieden.

Naast een hoop zenuwachtig gedoe, betekent die trouw ook de komst van onze huwelijksreis.
Deze twee jolligaards reizen volgende week naar Berlijn. Vergeet die exotische (al dan niet crashende) vliegreis naar Azië, wij trekken naar Hipster Paradise om wat communistische geschiedenis op te snuiven. Ik voorzie alvast een weekje eten, drinken, flaneren, boeken lezen, eten, musea bezoeken, slapen en ETEN!!! U leest het goed, enthousiasme alom te huize Vergauwe-Vassallo.

Voor mijn tweede warme oproep spreek ik graag de avonturiers onder jullie aan: tips, tricks, do’s en doesn’t betreffende Berlijn mogen altijd in het comment-vakje gedeeld worden.

De firma dankt u!

BrithnySpears_Berlinwall_2007

 

 

18 gedachtes over “Wedding Bells

  1. Tsjah, die geloften… Het is wel fijn als je iets voorbereidt. althans,als je zo’n emokieken als ik bent 🙂 ik stond zodanig te snotteren dat er van enige vrije inspiratie niets meer in huis kwam, dus ik was blij dat ik gewoon iets kon voorlezen. *ok,voorlezen tussen het snotteren en neus snuiten door – verrrry elegant ;-)* als je wilt,laat maar weten,dan mail ik die van mij even door. Geniet ervan, alvast een dikke proficiat en veel plezier in berlijn! X

    • Officieel sta ik gekend als CEO van Bleit Inc. Maw, ik ben dus gejost, want no way dat er zaterdag iets zinnigs uit mijn mond zal komen. Voorbereiding is dus een must.

  2. Als ik met een writers block zit, helpt het om gewoon te beginnen typen. Gewoon typtyp ik weet niet wat ik moet schrijven, ik weet niet wat ik je moet vertellen want je weet eigenlijk wel wat ik bedoel … en dan komt het (hopelijk) vanzelf!

  3. Die huwelijksgeloften gewoon uit de losse pols Astrid, op het moment zelf 😉 recht uit het hart. You can do it 😉
    En Berlijn, neen, daar ben ik nog nooit geweest 😦 Geniet er van hoor, en alvast een dikke proficiat!!!

  4. Astrid lieverd je kan het, rijmen en dichten zonder je gat op te lichten! ik heb er alle vertrouwen in en laat bleit inc maar aan mij over zaterdag, ik neem het vlotjes van je over 🙂

Geef een reactie

