Materiële behoefte

“Dus euh, Astrid, wat zijn zo je materiële verlangens?” klonk het zondag tussen twee koffies en wat wijntjes door. Dit, is wat wij Meiden van de Kunst ‘subtiliteit’ noemen. Of toch een poging tot. Want zoals de kalender het mooi aangeeft, naderen we het einde van juli. En dat impliceert dat augustus voor de deur staat. Voor velen heeft de maand augustus geen tot weinig betekenis, het staat hooguit synoniem voor “herexamens”.  Maar in mijn ogen is augustus de mooiste maand van het jaar want het is het mijn verjaardagsmaand.

Het is alom geweten dat ik mijn verjaardag behoooorlijk belangrijk vind. Met de nodige poeha wordt deze dag ook altijd luid, duidelijk en zeer obsceen aangekondigd. Daarbij is ook alom geweten dat ik het niet zo begrepen heb op de nieuwe hobby van Mijn Beste. De sfeer was dan ook maar koeltjes toen hij mij kwam melden dat hij op 21 augustus waarschijnlijk niet thuis zal zijn want Lokeren speelt op verplaatsing. Nee sorry, “koeltjes” is eigenlijk geen realistische omschrijving van de situatie, “WO III” dekt de lading beter. Na een uur van dit…

index…dit…index2… en dit…images2

zijn we toch tot de conclusie gekomen dat het misschien allemaal niet zo erg is. In augustus begin ik toch mijn nieuwe job en de dag zelf moet ik toch gaan werken.
Eens de meeste hysterie en irrationaliteit gepasseerd was, heb ik dan toch mooi beslist om alles te verplaatsen naar het weekend ervoor, niet toevallig het weekend van de Gentse Patersholfeesten. Dat wordt klein Gent terroriseren met mijn verjaardagsperikelen.

Nu rest enkel nog de prangende vraag betreffende mijn materiële noden. Om hij iedereen wat makkelijk te maken (en vooral Mijn Beste want ik heb ondertussen een hééééél schone cadeau verdiend) hebben alles mooi in een lijstje gesorteerd. Ja hoor, empathie is me niet onbekend.

 

 

13 gedachtes over “Materiële behoefte

  1. meent ge dat nu? hier is dat dus van hetzelfde. he said: ik heb een verrassing voor op uw verjaardag (9 augustus). OHL speelt thuis en jij mag mee (je kan wel niet naast mij zitten) en we gaan eten in de seats. I said: niks, helemaal niks, (maar dat hoef ik u waarschijnlijk niet verder uit te leggen). he madammeke, legt dat eens uit van uw nieuwe job????

  2. Ik heb echt met je te doen maar volgens mij gaat Je Beste het goed maken en ga je alles krijgen wat je wilt uit je verlanglijstje ….

    een pedaalemmer, een nieuwe oorbel, een spagettisliert, een wielbeschermer, handcreme, een plant, grijze lipstick en nieuwe veters.

  3. fuck, ik ga ook best eens aan zo’n blog beginnen, die van mij is op 24 augustus, kwestie van er op tijd bij te zijn, moesten er nog dingen moeten besteld worden en van die toestanden😉

Geef een reactie

