Venus & Mars

Ik heb al een paar keer lopen jodelen dat het behoorlijk straf is dat ik ondertussen twee jaar samenwoon met Mijn Beste Mijn Verloofde (dit gaat noooooit oude worden) en dat we elkaar nog steeds bijzonder graag zien. Dit zal waarschijnlijk niet voor iedereen gelden, maar ik vind samenwonen met een jongen -meer bepaald uw lief- niet zo evident. Het is zeker geen privacy probleem want dedie hier heeft 18 jaar non-stop samengeleefd met één vader, twee broers, twee honden, een occasionele kat, één zus en één moeder. Privacy is namelijk het grootse en schaarste luxegoed binnen een gezin van zes. Ik heb het pas leren kennen toen ik voltijds aan mijn kotleven begon, een zeer vreemde maar gelukzalige ervaring. Sindsdien heb ik ook pertinent geweigerd om dan ook met één iemand samen te wonen.

Het ding is: jongens zijn vreemd. Ik begrijp het gewoon niet; het houdt geen steek hoe ze denken en handelen maar ze zijn zo hard overtuigd van hun gelijk. Vaak betrap ik mezelf erop dat ik sta te staren naar Mijn Beste en denk “Maar wat doe die nu?!”
Ik heb geen idee hoe het bij jullie zit maar een natte handdoek ophangen blijft hier een ware uitdaging. Je moet weten dat wij hier twee hééél mooie, functionele handdoekenrekken hebben in onze badkamer. Twee rekjes die vakkundig (en met veel show) door Mijn Beste en zijn vader aan de muur zijn gemonteerd. Desondanks dat wij twee hééél mooie handdoekenrekken hebben, belandt die natte handdoek nog steeds op een hoopje op de vloer. Want ja, die twee stappen naar het rek zijn onoverkomelijk. KNETTERGEK, ik word er gewoon knettergek van. Zeker als de volgende ochtend de verbijsterde uitspraak “Hoe?! Maar die handdoek is nog nat…” volgt.
Hetzelfde geldt ook voor de was, meer bepaald: de mand waar de was in hoort te liggen. Het is een behoorlijk simpel en efficiënt concept, maar keer op keer zie ik het toch gigantisch mislopen. Ik moet eerlijk zijn: ik ben al blij dat ik de vuile kleren in de buurt van de wasmand kan vinden want ik heb een welbepaalde broer die er een sport van maakt om zijn vuile was over het hele huis te verspreiden. Nog nooit heb ik de frustraties van mijn moeder zo hard begrepen.

Jullie lezen het goed, mijn innerlijke, kuiszieke neat freak ziet soms zeer zwaar af. Ik weiger dan ook te geloven dat mijn anale netheid dan ook het probleem is.

Nu, samenwonen met een jongen heeft ook wel zo zijn voordeel. Zo kan je als meisje categoriek weigeren om ooit nog de vuilnis buiten te zetten of een kader op te hangen. Ook al weet je maar al te goed hoe je met een boor en pluggen moet omspringen. Dat compenseert ineens al het handdoek-opruim-werk.
Daarbij ben ik geweldig blij met Mijn Beste die best handig is. Zo maakt die nieuwe bureau en de gerepareerde wasmachine me iedere dag nog dolgelukkig.

Afsluiten doe ik graag met het volgende:
Ik wil me even richten tot de jongens die straks zullen samenwonen met hun wederhelft. Jullie kunnen belachelijk veel discussie en ruzie voorkomen door gewoon de volgende vier activiteiten op regelmatige basis uit te voeren: Gooi uw was in de wasmand, maak het bed op, ruim de kruimels op en hang die handdoek op het rek. Bloemen hoeven niet maar dankkaartjes ontvang ik graag op mijn thuisadres.

 

11 gedachtes over “Venus & Mars

  1. de aanhouder wint, is trouwens ook geen optie! heb al geprobeerd om de natte handdoek onder de lakens te steken, maar dan kan ik a) een paar uur mijn matras laten verluchten, b) nieuwe lakens leggen en c) hopen dat ik zelf niet in de nattigheid lig! dus dat werkt niet! werkt wel met vieze sokken, deze steek ik vaak onder zijn kussen! Bij ons is het a la ‘beau, wil je de was mee naar beneden nemen’ le beau: jaja (5 min later, beau beneden zonder was). le beau: wat had je weer gevraagd? moi: de was, je moest er letterlijk overstappen! le beau: ah, heb hem niet zien staan! ze missen gewoon een logicaknop volgens mij! ik ben al meer overgeschakeld op het principe van skinner ‘wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe’, maar jammer genoeg is elektroshocks toedienen verboden!

  2. Haaaaaaaaaa ik vind dat jullie mee moeten doen aan de volgende opnames van ‘Koppels’! Hier is vooral de vuile was een probleem. “Ja voor ik naar het werk vertrok zag ik dat nog zitten in mijn rugzak, dat was van na het sporten.” – euh ok, en dat wil zeggen dat je dat gewoon in de inkomhal mag smijten? C-c-c-c-c-razyyy

  3. De was, de kruimels en de handdoek lijken me niet meer dan vanzelfsprekend, maar het bed opmaken … serieus, wat is het nut daarvan? Een bed moet verluchten. En ’t is niet dat er bij de bond van inbrekers een score wordt bijgehouden van wie het mooiste opgemaakte bed heeft, dus voor hen moet je het ook al niet doen.

    • What guy thing to say. Met opmaken bedoel ik het bed mooi openleggen zodat het kan verluchten. Veel laten hun bed liggen zoals ze eruit gestapt zijn. En whuttheF hebben inbrekers hier mee te maken? Ooit al eens gedacht dat bepaalde mensen het fijn vindeb om een net huis/bed te hebben

      • In mijn woordenboek is opmaken en verluchten niet hetzelfde. Opmaken is bij mij het bed mooi toedekken en alle kussens mooi leggen. Dus we hadden te maken met een communicatieprobleem. Die inbrekers, in mijn logica, zijn normaal gezien de enigen die overdag al dan niet zouden zien of je je bed mooi hebt opgemaakt. Vandaar dat ik enkel nut zie in verluchten/openleggen en niet in het esthetisch opmaken van je bed. Maar hé, des goûts et des couleurs …

  4. Handdoek ophangen: check. Tafel afruimen : check. Was in wasmand of wasmachine steken (en die dan aanzetten): check check en check. Wasmachine leeg maken en ophangen op het droogrek: check.
    Schoenen in kast: nope. En mijn kousen zwerven ook altijd ergens rond. En ’t bed opdekken? Nope²

  5. Ik vond dat ook heel moeilijk om met iemand samen te wonen, tot ik met mijn lief ging samenwonen. Bij hem gaat alles vanzelf. Ook al wil ik soms een bord naar zijn hoofd gooien, hij doet me altijd weer lachen waardoor het snel vergeven en vergeten is. Ze weten van niet beter, dat hou ik mij dan voor en dat helpt 😉

Geef een reactie

