Niet Oké

  • Na jaren mijn benen te laten waxen door professionele mensen die weten wat ze doen en verantwoord met hars kunnen omspringen, vond ik het een vreselijk goed idee om zelf een epileermachineapparaat (hoe noem je zoiets eigenlijk?) aan te schaffen. Want ja, hoe moeilijk kan dat  nu zijn? En ja, dat waxen valt serieus goed mee, hoeveel meer pijn kan  epileren nu zijn?  Veel dus, heel heel erg veel. Zelf-epilatie is het vreselijkste wat een mens zichzelf kan aandoen want het doet genadeloos veel pijn. Ik vermoed dat het één van de minder bekende marteltechnieken is die ze ooit in Guantanamo hebben gebruikt.
    Na drie pogingen heb ik dat machine schoon door het badkamerraam gekegeld. Nog een avontuur dat in mijn ‘dit was toch niet zo een goed idee’ boek wordt genoteerd.
  • Het is geen geheim dat ik net iets te naïef door het leven wandel. Zo was ik van de veronderstelling dat een job vinden in de kunstwereld ‘toch nog wel ging meevallen’ en heb ik net iets te lang in Sinterklaas geloofd. Om heel eerlijk te zijn, ik denk niet dat ik mijn ouders de sinterklaas-bestaat-leugen ooit zal vergeven.
    Maar! Laatst stond ik toch even versteld van mijn eigen onbevangen attitude. Sony Music was zo vriendelijk geweest om mij het nieuwe album van Queen B op te sturen. Dat ik hou van Beyoncé, is een understatement. En dat ik hou van dat nieuwe album, steek ik ook niet onder stoelen of banken. Nu, ik was er rats van overtuigd dat het nummer ‘Drunk in Love’ echt gewoon over de liefde ging. Je weet wel, zo van ‘ah mijn man is super en ik zie hem zo graag’. Wist ik veel wat Yeboncé met ‘Surfboard‘ bedoelde, ze zingt geregeld al eens over gekke dingen dus dacht ik dat het gewoon iets lollig was. Na twee weken vond Mijn Beste het toch schoon tijd om mij alles eens uit te leggen. Het ongeloof was groot en mijn gêne kon ik niet verstoppen. Een ding is zeker, dat lied zing ik nooit meer op de trein.
  • Alles voor 8u ’s ochtends is een aanslag op de mensheid. Sinds heden heb ik een nieuwe job, en daarom trein ik iedere ochtend naar diep West-Vlaanderen. Dat betekent ook dat ik iedere ochtend om 6u30 moet opstaan, gruwelen. En eigenlijk mag ik niet zagen want het kon veel erger.
    Mijn sympathie voor mijn mede-pendel-mensen is dan ook enorm groot. Ik weet niet hoe zij het klaarspelen want ik heb iedere ochtend heel veel zin om huilend in een hoekje van de trein te kruipen.
  • Ik ga me nu waarschijnlijk niet echt populair maken, maar drie dagen geleden heb ik voor het eerst kennis gemaakt met Techno Viking. Techno Viking is zo een van die dingen die zo Niet Oké is dat het weer geniaal goed wordt. Ik ben uit de zetel gevallen en heb net niet in mijn broek geplast van het lachen. Het is kortom het schoonste wat de jaren ’00 ons te bieden heeft.
  • De reclame van Basic Fit: kan er iemand mij vertellen wiens idee dit was? Ik zou heel graag de persoon ontmoeten die dit ‘Wel Oké ‘ vond. Hij/zij en ik moeten dringend eens praten.
  • City music, radiozender extraordinair. Seksistische presentators, jollige jaren negentig hits en lokale reclamespotjes die Donald Myulle jaloers zouden maken. 24 op 24 feest.
  • Mijn moeder was oprecht ontgoocheld toen we onze verloving aankondigden. Ze was er heilig van overtuigd (ondanks ik op dat moment mijn tweede glas cava aan het nuttigen was) dat ik zwanger was. Het eerste wat ik heb moeten horen was ‘HOEZO VERLOOFD, EN DAT KLEINKIND DAN?!’. Na een nachtje slapen is ze gelukkig bijgedraaid. Nu maar hopen dat die menopauze snel over gaat.

11 gedachtes over “Niet Oké

  1. Dat epileermachine valt heel goed mee hoor, gewoon doorbijten. De enige lastige plek blijft aan je knieën vind ik.

    Ik was ook geschokt door Bey, ik zeg het je, hopelijk wordt ze niet een opgekalefaterde (en veel betere) versie van Nicki Minaj.

  2. Pingback: Trainspotting | SSTRID...

Geef een reactie

