Classic Cheesy

Beste mensen, als jullie dit lezen ben ik er lang niet meer. Ik kon het niet meer aan, ik ben fysiek gewicht onder de hoge druk van de feestdagen.
Zoals mijn verjaardagsweek, onderschat ik ieder jaar ook de feestdagen.
“Absurd veel drank en eten” klinkt in theorie belachelijk wijs maar in praktijk is het heel erg afzien. En na 26 winters zou je denken dat ik het eindelijk zou vatten maar nee hoor, ik mispak mij telkens weer.
Het probleem is dat ik een geweldige fan ben van alles wat nog maar lichtjes naar aperitief riekt. Persoonlijk vind ik een kom chips & een fles wijn kunnen doorgaan als een volwaardige maaltijd. Het jolijt is dan ook groot als dat aperitief uitgebreid wordt met wat warme hapjes en een nootje of twee. Je leest het goed, het voorgerecht haal ik nooit. Maar die filosofie past uiteraard niet in het uiterst uitgekiemd diner-plan van mijn moeder, een vrouw dat ieder jaar zéér creatief omspringt met haar kerst-menu en er toch telkens in slaagt om een extra gang toe te voegen aan het hele feestdis. Ze haalt dan ook haar grootse plezier uit het uitdelen van gevulde Tupperware dozen en mensen kotsziek naar huis te sturen.
Tussen twee indigesties door kregen we vorige week de vraag van Dagmara om te gaan tafelen in Il Cardinale. Na een half uurtje huilen hebben we dan toch beslist dat we geen ‘nee’ kunnen zeggen tegen een stel goddelijke hamburgers. En het moet gezegd zijn, het was één van de lichtere maaltijden die we die week naar binnen hebben gespeeld.
Wat alles nog leuker maakte was dat Britt & Maxime die avond ook mee aan tafel schoven. Vreselijk leuk volk, vlezekes op brood en een apero of twee, dat is met andere woorden een heerlijke avond.

Voor alle fan van de betere ‘Hammies’ (vegetarisch of niet), is dit dus een dikke aanrader.
Eens passeren? Doen. Adres, menu en verder info vind je terug op de website & Facebook-pagina.

(Bron foto’s: Il Cardinale FB en blog.dagmarastozek.com)

8 gedachtes over “Classic Cheesy

  1. fuck man, ik heb het elk jaar zitten! de dokters noemen het gastritis, ik noem het ‘uw ziel uit uw lijf kotsten’! en elk jaar denk ik, het was toeval en elk jaar heeft het me weer te pakken! het is waarschijnlijk mijn straf om de hipster uit te hangen (verhaal binnenkort op de blog :)! anyway, good food and good company, wat moet een mens toch meer hebben :)!

Geef een reactie

