Niet Oké

Ik zou 2013 niet kunnen afsluiten zonder nog wat oeverloos gekanker. Zie het als mijn Sinterklaascadeau aan jullie 😉

  • Mensen met een “wij”- facebookaccount. Je kent ze wel, zo van die koppels die samen een account delen. Twee personen, één pagina.
    Ben ik nu enige die een beetje moet overgeven telkens ik zoiets zie passeren? Ben ik nu de enige die dit zo zwaar klef en knettergek vind? Is dit niet even erg als de ik-deel-graag-de-stoelgang-van-mijn-peuter-statusupdate van bepaalde moeders? Nee?!
  • De afkeurende blik van mijn moeder als ik gretig een tweede aperitief inschenk. Sorry, Mama, SORRY, maar als er van mij verwacht wordt om x aantal uur in diep West-Vlaanderen te spenderen, dan is een tweede en een derde aperitief wel een vereiste. Ik heb het trouwens van de beste geleerd: mijn badass grootmoeder.
    Gelukkig staan de feestdagen voor de deur. Dit is de enige periode in het jaar wanneer ik mijn alcoholische behoeften zonder al te veel kritiek kan bevredigen. Hoera.
  • Naar het schijnt, en ik heb het van horen zeggen, mogen zwangere vrouwen geen preparé nuttigen. GEEN PREPARE. Ik zou liegen moest ik zeggen dat dit nieuws mij niet een beetje triest maakte. Alcohol is al  een dikke No No, rauwe vis kan ook al niet en nu is steak tartaar ook al uitgesloten. Als een gezonde West-Vlaamse vind ik dit een diepdroevige affaire.
    Het is ook zeer duidelijk dat mijn biologische klok nog niet tikt.
  • Veronique de Kock heeft een kleerkast en deze heeft ze integraal op het internet gezwierd. Hierover had ik een zeer kleurrijke opinie maar de censuurpolitie vond het geen goed idee op deze op het internet te publiceren.
  • Mijn verwachtingen bij  een hotelovernachting is relatief laag, ik heb enkel een goed bed nodig. Maar enige vorm van privacy kan ik toch wel appreciëren. Zo wil ik eigenlijk niet weten/horen wat mijn reismakker op het toilet/in de badkamer uitspookt.
  • Beste Mr. Timberlake, Justin als ik mag.
    Uw vocale kwaliteiten kan ik erg waarderen, uw acteertalenten minder. Ik zou ermee stoppen.
    Dikke zoen van je kapoen Sstrid
  • Mijn Beste heeft zich ingeschreven bij de Merelbeekse fanclub van ‘den Chelsea’. NIET OKE. De fanclub is niet vies van een pintje zo om 9u ’s ochtends. NIET OKE. De fanclub doet al graag eens zot in de getto’s van Londen. NIET OKE. De fanclub organiseert ook jaarlijks een eetfestijn. DIT IS ZO NIET JUIST!
    Ik vermoed trouwens dat we de fanclub een dezer zullen zien passeren in ‘Eigen Kweek’, Flenglish is dan ook hun tweede moedertaal.
  • Volwassen worden valt toch dik tegen. Opeens moet je rekeningen betalen, geld sparen en verzekeringen afsluiten. Allemaal dingen die me compleet onbekend zijn. Ik ben er ook vrij zeker van dat mijn bank serieus van deze situatie heeft geprofiteerd. Maar dat is mijn eigen schuld want ik had het gesprek nooit mogen beginnen met ‘Ik weet absoluut niets van niets’.
    Sinds kort moet ik ook weten wat ik met je leven wil aanvangen. Wat is dat nu voor nonsens, mijn huidige vijfjarenplan bestaat uit “iedere dag vers ondergoed aantrekken”, meer moet van mij niet verwacht worden.
  • En dit: 

    FOUT TANIA FOUT, mensen krijgen voor minder een GAS-boete!
19 gedachtes over “Niet Oké

  1. zeg madame, ik heb wel zo’n account he! enfin, WIJ hebben zo’n account omdat ik graag gewoon eens een dubbele naam gebruik en om mijn eindeloze liefde te verklaren aan de wereld! OMG ik heb ooit eens ‘you know what’ gehoord aan de andere kant van de muur en nog wel twee keer achtereen om 1u des morgens! pure braakneigingen! en ja hoor, ik ben een gunner, ik ben officieel lid en omdat ik lid ben, mag ik op 1 januari naar arsenal. ik heb zelf een arsenal ID! oh en dan nog dit I LOVE YOU

  2. Astrid, niks tegen de Chelsea Fan Club. der is niks mis met om 9u s’morgens een pintje te drinken op een uitstap.
    Zolang dat ge niet meegeweest zijt, mag je daar geen oordeel over vellen.
    Bij deze maak je maar lid, en dan kan je mee.
    beschouw het dan maar als een heel grote aperitief, en uw moeder die in geen velden of wegen te bespeuren is.

    Groetjes
    Gert

    • Gert, gij zijt bevooroordeeld want die sekte heeft je al volledig gebrainwasht. Al klinkt het hele “een groot aperitief” verhaal wel zeer aanlokkelijk. Hebben ze Champain?

  3. ja die dubbele fb-accounts was nog zo’n reden waarom ik het hele facebookgedoe overboord heb gegooid. Dan reageert één van de twee op iets en weet je niet tegen wie je bezig bent, tegen de vrouw die je kent vanop je werk of tegen haar vent die je van haar noch pluim kent.

  4. Ja, Sstrid, of er Champain mee kan, als gij meegaat, dan gaan we toch eens aan “De Muur” moeten vragen. Die gaat dat moeten goedkeuren.

  5. Pingback: Team Panini | SSTRID...

Geef een reactie

