Bagagge

Ik beloof het u, dit is de laatste New York blogpost die ik door jullie strot zal rammen, al is het de belangrijkste van allemaal. Niemand verlaat L’ Amerique zonder zijn volledig loon op te souperen aan kleren, fancy technologie en ander leuks. De economie steunen doen we dus graag en zeker als de doller zo’n kwart lager staat dan euro.
Maar eerlijk gezegd, niet alles is even interessant, wat voorbereidende research is echt wel mooi meegenomen.

Meeste Europese merken kosten evenveel of zijn gewoonweg duurder, lage dollar of niet. Je kan op voorhand online de euro-dollar prijzen al eens vergelijken, dat heeft al een goede indicatie van wat iets in NYC zal kosten. Naar mijn ervaring was enkel H&M daar net iets goedkoper dan de winkels hier in België, al scheelt het niet veel. Maar die vijf euro minder was voor mij al reden genoeg om de hele H&M Trend collectie op te kopen.
Verder zijn alle Amerikaanse merken (Forever 21 , Levi’s, Steve Madden, ..) belachelijk goedkoop, ideaal om een voorraad jeans-broeken en schoeisel in te slaan.
Voor degene die fan zijn van het betere sneakerwerk, de grote conceptstores van Nike, Adidas en Puma zijn zeker een bezoekje waard. Maar weet dat op Lafayette steert (ter hoogte van Prince street) enkele winkels diezelfde sneakers aanbieden aan een iets betere prijs.
Wie echt houdt van een uniek exemplaar moet zeker eens binnenwandelen bij Kith en The Reed Space.

Dames, het is geen urban legend, beauty-tempels zoals MAC en Sephora zijn wel degelijk een pak voordeliger dan hier in Europa. Laat u gaan, zou ik zeggen, koop die volledige collectie maar  op want eigenlijk ben je toch onrechtstreeks geld aan het sparen. Huil visa, Huil!

Niet alle vintage is vintage. Daarmee bedoel ik: ze durven nogal veel vragen voor iets simpels. Zeker in Brooklyn en Soho, broedplaats van alle hipsters ter wereld.
Ze weten heel goed wat leuk is en wat niet en ze kunnen er zeer onnozel over doen. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb geen zin om honderdvijftig dollar neer te tellen voor een rot versleten band-shirt. Shops zoals Artist & Fleas en What goes around comes around zijn zeer enige plekjes maar de prijzen zijn gewoon hallucinant. Ik begrijp dat je geen vijftig dollar vraagt voor een vintage Chanel, maar drieduizend dollar heb ik nu ook niet direct liggen.
Thriftshops zoals Buffalo Exchange, Crossroads Trading en Williamsburg Flea market zijn dan wel weer een dikke aanrader. Kwaliteit voor een redelijke prijs, zo vond ik er een originele DVF voor nog geen dertig dollar.  En op iedere vlooienmarkt kan je altijd afdingen, dat heeft toch al iets meer ademruimte voor de volgende maand zonder dat je een niet hoeft te verkopen.

Een icoon, dat is de winkel van Patricia Fields aka Miss Sex and the City, Het is een ervaring op zich, passeren is de boodschap.

NYC is daarnaast ook het walhalla voor elke boekenwurm onder ons. Wij hebben destijds verschillende boekenwinkels en bibliotheken binnengelopen maar Printed Matter heeft absoluut  mijn hart gestolen. Het ligt vlakbij The High Line in Chelsea, dus zeker geen grote moeite om eens binnen te springen.

Voor de boys is er ook het een en ander te vinden. Volgens Mijn Beste moet iedere respectabele man zeker één keer passeren bij  Mishka, The Reed Space en Black Scale. Verwacht niet direct maatpakken en loafers, het gaat hier om het betere streetwear: denk maar aan jollige sweats, unieke jackets en leutige caps. Zo van die kledij dat geschikt voor een Jay-Z concert of een ramkraak.

Voila, dit zal het zo ongeveer wel zijn. Ik wil mijn betoog afsluiten met jullie te beloven dat dit het laatste zal zijn over NYC. Jullie zij bedankt 🙂

6 gedachtes over “Bagagge

Geef een reactie

