Seeing the sights

Zoals ik al zei, New York is meer dan enkel wat restauranthoppen, het is een geweldige stad om loszinnig in verloren & rond te lopen. Ideaal om die foodcoma even te verwerken.
U ziet hem waarschijnlijk al van kilometers ver aankomen, maar ik denk dat het nog eens een mooi moment is om een lijstje te lanceren, zo eentje met onze favoriete plekjes en to-do’s.

MOMA

Moest dit museum afbranden, dan zijn we een groot deel van de moderne westerse kunstgeschiedenis kwijt. Picasso, Pollock, Mondriaan, Duchamp, … ze staan er allemaal. Als Lover of the Arts kon ik hier wel mijn hartje ophalen, diep ontroerend was ik.

Central Park

is een zeer leuke afwisseling van al dat beton- en staalgeweld dat de stad te bieden heeft. Maar mispak je niet: het is groot. Goeie wandelschoenen en een hernialoze rug zijn een must.

Top of the Rock

Naar mijn nederige mening is dit het meest bekoorlijke zicht van héél NYC, De ordinaire theatraliteit op de eerste verdieping moet je er wel bijnemen, de mensen van Rockefeller Center zijn er nogal van overtuigd dat het educatief verantwoord is. Ik ram nog liever een potlood door mijn oog, maar soit.

Brooklyn Bridge

Gewoon afwandelen, liefst van Brooklyn naar Manhattan.

The High Line

Een historisch stuk spoorweg omgebouwd tot een publiek stukje groen, één van de fraaiste plekjes dat The Big Apple te bieden heeft.

The Metropolitan Museum of Art

De schatkist van NYC. Verdwalen doe je sowieso maar erg is dat niet, je valt er van de ene verbazing in het andere want de collectie is ronduit subliem.
Mocht je niet veel tijd hebben, loop dan gewoon vlug eens om naar zaal met de Vlaemsche meesters, je zal het je niet bespijten.

Webster Hall

De beste tip die ik kan meegeven: ga naar een concert. Dit was veruit het amusantste wat wij destijds gedaan hebben. Niet alleen omdat we Gold Panda en Slow Magic in actie hebben gezien maar ook omdat Webster Hall één van de waanzinnigste concertzalen is die ik ooit heb gezien. Oké, het meurt er vreselijk naar muffe essence en wierook, Een ja, alles ziet er wat obscuur uit maar charmant is het wel.

6 gedachtes over “Seeing the sights

  1. Concertje vulden wij vorig jaar in met musical CHICAGO, ook een must en vooral een aanrader in typische toeristenoutfit! Alle anderen piekfijn opgekleed natuurlijk :s. Sloeriegevoel +100

  2. Pingback: Team Panini | SSTRID...

Geef een reactie

