Hamerica

Een week New York is een week leven van maaltijd tot maaltijd. Sure, The Big Apple is meer dan bagels & burgers maar laten we eerlijk zijn, dedie hier eet graag. Een veel. Gelukkig is alles in Hamerica rijker, groter en goedkoper (als je alles ‘organisch’ niet meerekent), dus echt honger hebben we nooit gehad. Vakkundig hebben we alles gekeurd en mooi in een lijstje gegoten. Eentje voor/door hem en eentje voor/door haar.

Hers

16handles

Locatie: hier
Type: dessert

Waarschijnlijk de enige plaats in heel NYC waar ze yoghurt verkopen dat geen vuile afgeleide pudding-variant is.
Het is Froyo heaven: zestien smaken, duust verschillende toppings en betalen doe je per gram (of per kilo in mijn geval).
Ik ben zwaar fan van ieder etablissement dat pistache-ijs voorziet, dus deze camper was zeer happy want bij deze kon ik nog zeven verschillende chocolades bij kappen. Volgens mijn normen is dat een volwaardig avondmaal.

Parm

locatie: 248 Mulberry street
Type: lunch & dinner

Italian style dinner gelegen in Little Italy. Ze hebben een eenvoudige kaart: broodjes, platters en enkele side dishes maar ‘simpel’ kan je het eten dat ze onder je neus schuiven niet noemen. De porties zijn rijkelijk en de smaken weelderig, perfect voor de mensen die graag al eens een vlezeken eten want gierig zijn ze daar niet met hun beleg.

Tiny’s Giant Sandwich Shop

Locatie: 129 Rivington Street
Type; lunch & dinner

Het gezondere werk vind je hier: Sslaatjes, boterhammen en burgers, overheerlijk en dat zonder het crise-cardiaque-risico.

Flatiron Food Eats

Locatie: 1 25th street
Type: lunch, apero & dinner

Een kleine foodmarket met enkele lokale helden zoals Momofuku, Red Hook Lobster en Roberta’s. Dit alles is zeer idyllisch gelegen tussen Madison Square Park en de Flatiron Building. Of je nu zin hebt in een glas wijn of een volwaardige maaltijd, je kan er waarlijk alles vinden. En het is uiterst ideaal voor een picknick in het park.

230 Fith

Locatie: 230 Fith avenue
Type: apero

Fancy drinks on a rooftop, meer hoef ik niet te zeggen.

His

Katz Delicatessen

Locatie: 205 East Houston Street
Type: lunch & dinner

Ik weet niet goed waar te beginnen maar ik kan alvast stellen dat het een belevenis is. Een Joods Deli/Dinner dat om twee dingen bekend staat: zijn legendarische pastrami en het was destijds het decor voor de blockbuster When Harry met Sally.
Gewoon gaan en belachelijk veel eten bestellen.

Empire Pizza

Locatie: 314 Fith avenue
Type: warme stuutjes

De 1 Dollar lunch. Geen gedoe, geen gezever, gewoon zeer bekoorlijke pizza voor géén geld.

Shake Shack

Locatie: hier
Type: lunch & dinner

Burgers, veel burgers, alle soorten burgers, zo van die echte. En goeie frietjes. Ook zéér belangrijk.

Tavern 29

Locatie: 47 E 29th street
Type: dinner

Het heeft veel weg van een doorwinterde pub/sportsbar maar dat is het niet. Er staan veel klassiekers op het menu maar alles is een pak verfijnder dan  je zou denken. Om dan maar te zwijgen over het leutig dakterras. Een 10 voor de sfeer zou ik zo zeggen.

5 gedachtes over “Hamerica

  1. ik moet dringend nog eens terug! en ja er is een verschil tussen his & hers! ik wil uiteraard gaan waar de hipsters zijn, waar het hip en trendy is, waar ik niet langer mijn mastuvu eigenheid moet onderdrukken. le beau is meer van ‘je bent toch zeker dat de stoelen een leuning hebben, want ik ga niet weer een hele avond op zo’n idiote vintage lage barkruk zitten’. point taken, inderdaad, op restaurant ga je nog steeds om te eten en dat vergeet ik wel eens.

    • Hahaha zo herkenbaar. Andrew is gelukkig met en simpele hamburger in een sportbar, ik ga graag ‘echt’ gaan eten, je weet wel, waar je gezellig en lang kunt zitten en heerlijk fabuleus kunt wezen 😉

  2. Pingback: Seeing the sights | SSTRID...

  3. Pingback: Team Panini | SSTRID...

Geef een reactie

