The Big Apple

newyorkstreet-55652fb95f3f1f75b011fe5be11ff320Nog één week & drie dagen en dan steekt deze -hopelijk zonder de buikgriep- dame zeer fabuleus de plas over. Hou u maar vast New York, want ik kom eraan!
NYC staat nu al vijf jaar bovenaan mijn badass-droom-reis-verlanglijstje dus de spanning hier te huize Vergauwe-Vassallo is wel groot.
Ook omdat ik niet de meeste praktische reiziger ben in de wereld, iets wat in schril contrast staat met de reiskwaliteiten van Mijn Beste. Het moet gezegd zijn, wij zijn geen compatibele reispartners.

Ik reis gelijk mijn moeder: met de levende schrik dat ik ooit iets te kort zal komen of dat ik iets vergeten ben. Dat heeft als gevolg dat ik altijd belachelijk veel, en zeer vaak overbodig, gerief meesleur naar het buitenland. Laatst had ik 22 kg bagage mee naar Malta, gewoon omdat ik mijn gehele kleerkast en bibliotheek in mijn valies had gesmeten. Eerlijk, ik had gewoon geen zin om mijn valies te maken dus heb ik het mezelf zeer makkelijk gemaakt.
Het scheelde niet veel of ik had een deel van de bagage mogen achterlaten in Zaventem. Jaha, Mijn Beste was Not Amused toen we voor de incheckbalie stonden, hij heeft dan ook de hele doorrit “nooit meer!” en “controle!” en “een weegschaal verdomme” nijdig zitten mompelen. Ondertussen mag ik al een maand aanhoren: ‘Lief, we gaan praktisch en functioneel onze valies maken, hé’ wat beantwoord wordt met ‘ja hoor, ik heb al vijf paar schoenen klaargezet’ wat weer wordt beantwoord met ‘Ik zal je valies wel maken’. Toch al een probleem opgelost.

Ik ben niet iemand dat onvoorbereid op reis kan vertrekken, mijn innerlijke dwangneuroot zou het nooit toe laten. Ik ben dan ook die enkeling die je altijd met de kaart zal zien rondlopen, reisleider Vergauwe tot uw dienst. Al weken ben ik bezig met het doorlezen van alle reisgidsen, het ontwikkelen van een doelgerichte flourkleurensysteem en het overzetten van onze veel te uitgebreide NYC Google map naar de Yelp Bookmarks. Niets zal me kunnen tegenhouden, ik ben er klaar voor.
Mijn Wederhelft heeft zoiets van ‘ik zit negen uur vast op een vliegtuig, tijd genoeg om bij te lezen’. Ook goed.

De was. De was doen voor je op reis gaat is gewoon altijd dikke stress. Wat doe je aan? Wat moet er mee? Zal alles  op tijd droog zijn? Zal mijn strijkijzer het niet begeven op het allerlaatste moment?! Paniek, angst en huiveren, een echte triller als je het mij vraagt. De voldoening is dan ook groot als ik het proper gerief in één beweging in mijn valies kan kiepen. Al heb ik een klein voorgevoel dat het deze keer wat anders zal verlopen.
Over de was heeft Mijn Beste geen opinie, want laten we eerlijk zijn, dat is mijn departement.

Daarnaast ben ik ook een zeer jolige reiziger, ik ben altijd iets te enthousiast op onze vertrekdag. Je kent het wel, zo de wekker net iets vroeger zetten, staan springen op het bed, ieder kwartier eens van ‘NEW YORK BABY’ gillen. En dat allemaal voor 9u ’s ochtends. Dit is iets wat Mijn Wederhelft minder kan appreciëren, zeker als hij nog ligt te slapen, zijn koffie nog niet binnen heeft en niet even heeft kunnen bekomen onder de douche. Als jullie de komende drie weken niets meer van me horen,wel dan zit de kans er dik in dat ik aan een stille maar gruwelijke dood gestorven ben.

Wish us luck😉

8 gedachtes over “The Big Apple

  1. ik denk dat jullie zowat met de traagste vlieger ter wereld vliegen? zo lang is het nu ook weer niet, tenzij je vanuit midden europa vertrekt? hhahhhaahh gert heeft al gedreigd om mij midden in een stad achter te laten als ik weer eens een gril krijg! ik kan namelijk echt petten gelijk een doorwinterde compleet over-verwend nest! met de nodige drama daar nog eens bovenop

Geef een reactie

