Fallen for Fashion

“Ja maar ik heb dat nodig” is waarschijnlijk een van de grootste leugens die we (ja we, want ook het mannelijk geslacht gebruikt dit excuus) onszelf wijsmaken tijdens het shoppen. Ik ga hier vooral niet de schijnheilige uithangen of zeer betutteld met de vinger staan wijzen naar alles en iedereen want de waarheid gebied me te zeggen dat ik deze justificatie zelf iets te veel gebruik.

“Ik heb echt een nieuw paar zwarte booties nodig”
Maar neet gij, ik heb al een paar liggen maar ik heb mezelf  voorgelogen dat de hak niet hoog genoeg is. Wat ook redelijk belachelijk is want het is geen goed idee om hakken te dragen tijdens de werkuren.

“Ik heb echt een nieuwe handtas nodig, zo een die praktisch is tijdens het uitgaan”
U vraagt waarom? Wel ik heb eigenlijk geen idee. Ik kan maar vermoeden dat ik van even getallen houd want ik heb er nu al vijf liggen.

“Hoh een paar  sneeuwwitte Hi-top Nike zouden echt functioneel zijn, ik denk dat ik die nodig heb”
Laten we eerlijk zijn, die zijn gewoon de max, ik wil die gewoon.

Maar nu, ik ben geweldig geobsedeerd met het idee om een nieuwe mantel/vest aan te schaffen. Wellicht omdat de herfst officieel begonnen is – dank u Vijf & Vitaya voor de reminder– en vooral omdat ik vorig weekend heel flink mijn kleerkast heb opgeruimd. Op dramatische wijze heb ik afscheid moeten nemen van drie oude exemplaren.
Nu heb ik toch wel het grote geluk dat New York Fashion Week juist gepasseerd is, mooi moment om klein lijstje van de topfavorieten samen te stellen.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Zoals gewoonlijk heb ik het mezelf weer moeilijk gemaakt en sta ik nu voor een dilemma (#firstworldproblems): Kies ik voor een functioneel exemplaar dat ik kan door dragen en makkelijk kan combineren met schillende kledingstukken & looks, of kies ik voor een statement stuk. Je weet wel, zo eentje dat waanzinnig oogt maar  waar de kans bestaat dat hij binnen twee maand diep wordt weggemoffeld in de kast omdat ‘ie So last Season is. Gezien ons hotel in NYC nog betaald moet worden, dat met mijn Visa-kaart, zal ik het toch op één exemplaar moeten houden.

Suggesties, opinies, motivaties & klinkklare nonsens zijn meer dan welkom.

8 gedachtes over “Fallen for Fashion

    • Awel, ik ben ook meer en meer aan het neigen om een tijdloos stuk te kopen. Dan ik kan er toch een paar winters mee overleven. De grijze jas is idd tha bomb dot com

  1. In NY is het overdag nog circa 22C. Misschien kan je daar wel iets origineels scoren ipv hier nog snel iets te kopen vlak voor je reis? Just saying…🙂

Geef een reactie

