Sstrid in TV-land

Het najaar is officieel begonnen. Niet omdat meeste lieve kinders terug op school zitten of omdat de verwarming sinds vorige week weer loeihard staat te branden of omdat de bladeren zeer poëtisch van van de boom dwarrelen. Nee, zo idyllisch zie ik het niet, mijn herfst begint met de nieuwe najaarsprogrammatie van de betere Vlaemsche televisie-zenders. Met open armen ontvang ik alle fictionele bagger & realitysoaps met en hoog plaatsvervangende schaamte gehalte, want o wat heb ik het deze zomer zo gemist. Onder het mom van het negende gebod deel ik met jullie, mijn beste kijkbuislovers, graag mijn toppers.

Singl3s

Dedie hier doet al graag eens van “Wijverij”. Dit is gewoon een excuus om wijn te leuren terwijl we uitgebreid alle relaties, losse scharrels en aanverwant manvolk analyseren, koteren en geweldig bespreken. Het is een fenomeen dat vrijwel bij iedere vrouw hier in klein Vlaanderen bekend is.
De mensen van Vijf zijn dan ook slim geweest om dit simpel, universeel principe om te zetten in een leutig televisie-concept. 3 vrouwen + samenwonen + duust veel alcool + 100 manvolk waaruit ze mogen kiezen om mee op date te gaan = 45min pure genialiteit.
De eerste aflevering is ondertussen al gepasseerd maar ik verwijs graag naar mijn Twitter-pagina voor de mensen die graag een kleine update willen.
Dat gezegd zijnde wil ik me ook verontschuldigen voor de West-Vlaamse kandidaten, not our finest moment.

(Woensdagavond 20u30 op Vijf)

The Face USA

Veel te schone mensen (je weet wel, van die enkelingen die zwaar de genetisch loterij hebben gewonnen) die keihard afzien om een wedstrijd te winnen, dat onder leiding van Naomi Campbell. COUNT ME IN!

(Woensdag om 22u05 op Vitaya)

Waargebeurde verhalen: Alles uit liefde,

U leest het goed, Woensdag is een absolute top avond. In navolging van enkele Nederlandse klassiekers zoals “Achter gesloten deuren” en “Beschuldigd”, heeft ook Vlaanderen zijn eigen scripted realityreeks. In het kort: dingen die zogezegd echt gebeurd zijn, nagespeeld (of iets wat op acteren moet lijken) door de betere amateur-acteurs dat dit land te bieden heeft.
De titel verklapt het al een beetje, maar de verhalen die hier de revue passeren, gaan voornamelijk over de liefde en de vele perikelen die er mee samen gaan.
Het is sensationeel. Het is spannend. En het is vooral doorspekt met veel ongemakkelijke scènes. U leest het goed: een goed excuus om thuis te blijven met enkel kilo’s chocolade.

(Woensdagavond 21u30 op Vijf)

Four Weddings

Ok, het is niet echt een nieuwe aanwinst in ons televisielandschap want de lokale en Amerikaanse variant verschenen vorig jaar al op onze beeldbuis maar het blijft schitterend entertainment. Zelf ben ik niet getrouwd, toch ik weet maar al te goed dat trouwerijen een gevoelig onderwerp zijn. Een beetje diplomatisch handelen wordt altijd geapprecieerd, iets wat compleet niet van toepassing is bij ‘Four Weddings’. Vier bruiden worden dus “gestimuleerd” om elkaars huwelijk op ‘”constructieve” wijze te “keuren” en punten te geven, de bruid met de meeste punt wint dan een of andere obscure huwelijksreis naar een toeristisch oord. U kan het waarschijnlijk wel raden (de vele ” ” zijn een weggever) maar alle elementaire beleefdheid en respect voor het menselijk ras is in dit programma ver zoek.
Ideaal programma om uw strijk bij te doen of uw patatten te schillen.

(Iedere weekdag om 18u5 op Vitaya)

Astrid in Wonderland

Eigenlijk ben ik geen fan van Astrid haar levenswerk, maar gelijk ieder Vlaming ben ik geweldig curieus naar die veel besproken scheiding met haar ‘Donut’. Noem het gerust ramptoerisme, meer is het ook niet.hqdefault(Vrijdagavond om 21u15 op Vijf)

14 gedachtes over “Sstrid in TV-land

  1. Pingback: Fallen for Fashion | SSTRID...

  2. Singles heb ik net de tweede aflevering van bekeken. Het is zo’n gemakkelijke televisie dat het ontspannend is. En Astrid staat morgen ook op de TV-theek 😀

Geef een reactie

