Niet Oké

Het leven is niet eenvoudig, zeker niet als je jezelf geweldig in de weg staat. U heeft waarschijnlijk al een goed idee waar ik naartoe wil: het is tijd voor wat onbevattelijk gezaag.

images2(zelfs deze meme is niet oké lelijk)

  • Het is algemeen geweten dat ik niet de grote beauty-kenner ben maar hier is toch wat gratis advies: uw ogen ontschminken met dissolvant is zo zwaar niet oké. Ik weet het, deze stelling is compleet fout maar het enige wat ik kan melden is dat het allemaal mijn eigen stomme stomme stomme schuld is. Toch ben ik ervan overtuigd dat mede-brildragers mijn perikelen compleet zullen verstaan.
    Dus, zonder bril zie ik geen zak en met ‘geen zak’ bedoel ik ook ‘Geen Zak’. Volgens de mutualiteit ben ik dan ook technisch blind (of zo iets). Vermits je je ogen niet kunt ontschminken zonder je bril af te zetten, heeft dat soms wel wat problemen. Zeker als je ontschminker mooi geëtaleerd staat naast je dissolvant. Gelukkig zijn mijn andere zintuigen goed ontwikkeld en behoorlijk operationeel, zo heb ik net kunnen voorkomen dat ik een een watje vol ethanol in mijn blote oog heb geramd. Mijn ooglid heeft het daarentegen wel moeten bekopen. Branden. Huilen. Branden. Vloeken. Hysterisch in de douche springen. Foetushouding. Niet Oké.
  • Over douches gesproken: de bad-douche combinatie is by far de meest onverantwoorde deathtrap (in tegenstelling tot de verantwoorde deathtraps) ooit! Zeker wanneer het douche-gedeelte verzonken ligt in de badkuip, je graag zeep en water gebruikt en daarbij ook een leuk danspasje wil placeren. Kortom: dat is gewoon vragen om miserie. Na een heel lelijke & niet-zo-charmante val, 3 weken kreupel lopen en 10 pijnlijke kinesitherapie sessies hebben we toch maar besloten om de complete badkamer te kiddy-proofen met affreuze anti-slip-sterren. Classy as eva.
  • Epileren: Sonofbitchdatdoetbelachelijkveelzeer!
  • Ziek zijn tijdens extreem warme dagen. Je voelt je sowieso al mortel-slecht omdat je ligt te sterven van een of andere obscure ontsteking of loeiende koorts. Maar dat alles doormaken terwijl de wereld ligt te bakken in +30 graden, wel, dan is een snelle dood het enige wenselijke. Dat of je kan gaan bivakkeren in het koelvak van de Colyurt, al is de kans op een epidemie wel groot.
  • “En wie mag die Marina Abromovic wel wezen?” “Heeft die niet iets gedaan met Jay-Z?” Sta mij toe om even mijn innerlijke cultuursnob boven te halen: “ZIJDE GIJ ZOT?! ZIJDE GIJ NOG NOOIT IN EEN MUSEUM GEWEEST?! NIET OKE!” “EN DURFT JAY-Z GEEN KUNSTENAAR TE NOEMEN OF GE KUNT OP DE ZETEL SLAPEN!!” Mijn kunstwetenschapper-hart ligt aan diggelen.

10 gedachtes over “Niet Oké

  1. Auch, ontschminken met dissolvant, ik heb het ook al voorgehad. Sindsdien koop ik nooit meer ontschminker en dissolvant van hetzelfde merk en zet ik de dissolvant in een andere kast. Als ik het niet vergeet tenminste. Gelukkig was het bij mij zonder aceton en viel branderigheid nog mee.

    • Wel ik heb zo potje staan maar als ik van Nail-stempel-art heb ik de dissilvant nodig on alles te kuisen. Hence problemen 😉

      Ik zal vnnd een foto trekken van de sterren 🙂

Geef een reactie

