Het groot onderhoud

De wereld gaat eraan. U leest het goed: de wereld gaat eraan. Waarom? Deze hier heeft een tutorial ineen gestoken. En niet zomaar een tutorial, nee hoor, eentje met beauty- en verzorgingsproductjes.
Dus doe uw geliefde nog maar eens goed binnen, vraag aan de bomma om voor een laatste keer balletjes in tomatensaus te maken en drinkt uwzelve nog maar eens goed te pletter want ik verwacht een grote apocalyps. Je weet wel, zo eentje met zombies, massahysterie en het vagevuur der helle.
En moest de wereld toch niet vergaan, hier is wat wijze raad van Tante Sstrid om uw gezicht schoontjes te verzorgen.

DSC_7985DSC_7988 Stap 1: Haal eerst alle crap (als in make-up, die teergeliefde BB-Crème en ander smeersel) van je gezicht. Oke, ik draag nu misschien geen schminksel maar het was toch verschieten hoeveel zooi ik van mijn gezicht heb gehaald.
Ik ben trouwens een GEWELDIGE fan van de Lush 9 to 5 reinigingsmelk, een van de weinig lotions dat echt reinigt zonder je huid compleet kapot te maken.

DSC_7999Stap 2: De toner. Geen idee wat het precies is, maar Annelies was zo lief om het mee te brengen zodat ik er wat mee kon klooien. Volgens de Lush-site moet het een soort eeuwenoude helend water zijn dat niet uit Rome komt…of zo iets. Ik kan u wel zeggen dat die toner geweldig aangenaam is eens de teller van de thermostaat boven de 25°C stijgt.

DSC_8000Stap 3: Een masker. Voor de sukkelaars (ik kijk vooral naar mezelf) onder ons die geen idee hebben wat voor een huidtype ze hebben: Catastrophe Cosmetic is een safe bet, het is een neutraal masker dat kalmeert en goed is voor verschillende huidtypes.
Hoe aan te brengen? Wel je hebt enkele opties: ofwel ga je te werk als een kleuter en doe je dit

DSC_8003DSC_8006DSC_8007Of je gaat iets eleganter te werk en doet dit

DSC_8009DSC_8014Hoe dan ook, het is gewoon belangrijk dat je geen crème onder je ogen smeert. Twee mooie grote cirkels rond de oogleden graag.

DSC_8015Zoiets.

Dan het masker tiental minuutjes laten zitten, niet drogen, het is niet de bedoeling dat je eruit ziet als een verlepte Rubens.

DSC_8021Om dan alles af te wassen met een washandje & lauw water. Klinkt logisch, ik weet het, maar zo’n praktische zaken is niet voor iedereen altijd even duidelijk, geloof me vrij.
Kleine tip van de firma: Die nijdig kleine restjes die er niet direct af gaan kan je achteraf met de 9 to 5 melk verwijderen.
DSC_8023Stap 4 en direct ook de laatste stap: Voeden! Dagcrème, nachtcrème, bodycrème, ijscrème,..eender wat: smeren die handel!

En voor de liefhebber van deze zéér schöne foto’s: alle eer gaat naar de liefste Annelies
Dit talent kan je trouwens ook inhuren voor allerlei leutige affaires.

14 gedachtes over “Het groot onderhoud

    • Nee! ik ben niet iemand dat dagelijks schmink gebruikt, maar je huid ziet sowieso dagelijks af (uv en al die shit) dus het is af en toe wel eens oké om je huid te soigneren. Ik zou dan niet alle pottekes aanraden, maar een masker & voedende crème zijn een must

Geef een reactie

