Lukaku & Kompany

Mijn Beste kijk al graag eens naar de voetbal, dat doet hij het liefst in onze living met wat vrienden en sloten bier. Altijd een beetje huilen want dat betekent dat ik zeker voor een volle 2u mijn teerbeminde televisie & bijhorende soaps kwijt ben.
Maar als toegewijde vriendin doe ik dan toch een poging om dat absurd schouwspel te volgen. Eerlijk, ik snap er geen zak van. Mijn eerst vraag is dan meestal “wij zijn toe die in het rood hé” en helft van de keren heb ik het mis. Mijn kennis qua voetbal beperkt hem eigenlijk tot de informatie die ik kan vinden in de verouderde kwaliteitsbladen die ik bij mijn kapster terug kan vinden.
Ik kan u een ding zeggen: lang leve de Story & Tv-familie want nu heb ik toch een beetje een idee van wie er in de Belgische competitie meespeelt.

Ik ken alvast ene zekere Jonathan Legear. Dat is die niet-zo-frisse jongen die zijn veel te dure Porsche ooit eens in een tankstation geparkeerde en daarna zeer bevallig riep “Ik betaal alles wel”. Een normale mens zou denken dat dit een redelijk ernstig misdrijf is, zeker omdat onze beste Jonathan zwaar beneveld was. Maar ik heb mogen vernemen dat Legear er toch behoorlijk goedkoop vanaf gekomen is. Een ding sta toch vast, ik betaal nooit van mijn leven een verdomde GAS-boete.

Dan heb je Thilbault Courtois. Eigenlijk weet ik niet heel goed wie dat juist is, ik ken die naam enkel omdat Mijn Beste na een België-Holland match die naam toch een volle 15 minuten heeft liggen scanderen in bed. Dat om 7u30 ’s ochtends. Ik kan maar vermoeden dat die Thibault Courtois in ons nationaal elftal speelt en oke kan sjotten.

Vincent Kompany. Die heeft een wreed schoon madam, echt. En die gaat blijkbaar festivalreporter worden voor OP12, mooie  aanwinst, al zeg ik het zelf. Ook is Familie Kompany zeer gul & vrijgevig. Eigenlijk kan je stellen dat Vincent en Carla de Jay-Z en Beyoncé van het voetbal zijn: belachelijk schoon en totes untouchable.

Steven Defour: Die heeft zijn madam laten zitten om met een 19-jarige de horizontale lambada te kunnen dansen. Kwestie om als een ordinair cliché door het leven te gaan.

Benteké: Dat was die ene voetballer die tijdens de België-Servië wedstrijd niet kon scoren…of voetballen. Naar mijn logica haal je zo’n speler best van het veld om te vervangen door een bekwame speler. Maar volgens mijn mede-voetbal-kijkers (als in alleen maar mannen) is dat geen slimme zet want dat kan het ‘zelfvertrouwen’ van de speler schadden. Wat voor een janetten-excuus is dat nu.

Something Fellaini: ook beter gekend als ‘die ene met die zotte afro’.

En last but not the least: Romulu Lukaku. Er is maar een speler dat ik er zo kan uitpikken dat is deze beste meneer. Duust hartje voor Romulu Lukaku want hij heeft mijn leven tijdens het-werkloos-zijnde geweldig opgefleurd met reality-reeks ‘de school van Lukaku’.
Ik word nog steeds geweldig week in de knieën telkens hij op den televies verschijnt, ik laat er zelfs mijn strijk voor staan. Moest ik terug 16 jaar zijn, dan zou zijn poster zeker boven mij bed hangen. Niet dat ik het nu niet zou durven maar Mijn Beste heeft zijn veto ingezet tegen deze  gevoelige kwestie.

lukaku1

24 gedachtes over “Lukaku & Kompany

  1. ik kan er niet tegen, ik haat potteke stamp! je mag nog zoveel afkomen met het feit dat daar geniale strategieën mee gepaard gaan, ik snap echt niet wat de mensheid er zo boeiend aan vindt! en ik zit hier met een voetbalfan! ik moet zelfs met een vlag van een bepaalde club in mijn auto rondrijden, daar gaat mijn geloofwaardigheid als fashion blogger. en onze trips naar london staan in het teken van jawel, the arsenal! speelt daar ook geen belg?

    • Hahaha, ik deel je leed sister, het is een zware last dat wij als vriendinnen-van-voetbalkijkers moeten dragen. Ik stel voor dat we een self-help-retailtherapy-club beginnen, ter compensatie van😉

  2. Ach, dan mag je nog gelukkig zijn dat het alleen maar voetbal is. Na 3 jaar met mijn vriend ben ik bijna zelf expert in wielrennen (toch voor zoverre dat gaat – ik begrijp nog altijd niet hoe mijn lief mannen kan onderscheiden die allemaal een helm en een zonnebril ophebben).en voetbal. Dan zit hij ook nog ’s nachts naar Amerikaans basketbal te kijken en volgt hij tennis en F1. Op zich is het wel handig om te weten wie vorig jaar de Ronde van Frankrijk won of de Champions League, maar verder dan indruk maken op jongens of nuttig voor een quiz gaat zo’n kennis ook niet.

  3. Gieber, gieber…🙂 weer luidop zitten lachen! Heel herkenbaar, maar geloof me …alles went.🙂 Ben een ervaringsdeskundige met drie voetballiefhebbers in huis! En ja, ik kan al eens iets in de discussie werpen, zonder dat ik als een volslagen zottin bekeken wordt…straf hé😉

  4. Je kent precies toch wel iets van voetbal, ik ken zelfs geen namen.😛 Ik bedoel maar: als zelf mijn ma met een naam van een Rode Duivel op de proppen komt, wil dat toch al veel zeggen.
    Nu, ik heb wel het geluk een wederhelft in huis te hebben die ondanks zelf 22 jaar te voetballen er niet naar kijkt.

    Dit gezegd zijnde: dit was aangenaam leesvoer tijdens mijn lunchpauze.😉

    • Ja die namen zijn pas achteraf gekomen hoor, als mijn wederhelft naar de voetbal kijkt ben ik dan die leutig die te pas en te onpas dingen vraagt als ‘En wie was die ene die zijn vriendin heeft laten zitten?’😉
      Ik ben blij dat je er iets aan gehad hebt ^^

Geef een reactie

