Niet Oké

Ik ben misschien niet de persoon bij uitstek om levenswijsheden te verkondigen, maar sommige dingen zijn gewoon niet oke.

  • Seksspeelgoed ontdekken in een kringloopwinkel, zwaar verontrustend. Zeker als de winkeljuffrouw “Leuk hé! van die Chinese decoratie, ik heb er een paar op mijn bureau staan. Wel jammer dat deze zo neutraal zijn…en van rubber zijn” loopt te gillen. Probeer je dan maar serieus te houden. Sterven, plassen in je broek, kapot gaan van het lachen terwijl een geaffronteerde doch nietsvermoedende winkelierster je aanstaart.
  • De scriptschrijvers van American Horror Story. ZIEK die gasten zijn gewoon ZIEK. Het is al erg genoeg dat ik al weken niet meer kan slapen omdat ik zo idioot ben geweest om ’s avonds te beginnen kijken naar de reeks, maar wie verzint in godsnaam die dingen?! Trouwens een dikke aanrader voor mensen die de nacht hebben, vaarwel vermoeidheid en hallo irrationele paranoia & schrik.
  • Kermisvolk. Volk dat het nog zweert bij leggings, gedroogde vis en Trance uit de jaren negentig. Mooi.
  • Grapjes over koffie. Grapjes als ‘ah de koffie is op’ zullen NOOIT geapprecieerd worden. En met NOOIT bedoel ik dan ook NOOIT. Voor vele is het door de week hun levensadem, hun reden om ’s ochtend belachelijk vroeg uit bed te komen. Laat het gewoon, je leven is iets meer waard dan enkel ongepaste mopjes.
  • De menopauze. Mijn papa is de dapperste man in de wereld.
  • Babynamen: Laten we eerlijk zijn, niet alle baby-namen zijn altijd even…OK. Ik weet het, jij weet het, iedereen weet het. Ook al heb je heel veel zin om ‘HOE HEBDE GIJ UWE KLEINE GENOEMD?!” te roepen, ik zou toch aanraden om het gewoon bij strategische opmerkingen als “Ja dat is wel speciale naam” te houden. Ik heb zo een klein vermoeden dat niemand heeft nood aan Wereld Oorlog III.
  • De beige broek van mijn vader. Mijn beste had twee Kerstfeesten geleden het geniale plan om mijn vader erop te wijzen dat zijn beige broek een zeer hoog ‘Boyband’ gehalte had. Andrew vond dit uiterst grappig maar dat was buiten mijn vader gerekend. Vijftien heel ongemakkelijke minuten later was het wel weer mooi uitgeklaard.
  • De uitspraak “Gij zijt hormonaal zeker.”  EEN STOEL IN UW WEZEN GAST

PRETTIGE MAANDAG IEDEREEN

9 gedachtes over “Niet Oké

  1. hahahaha ik vind u geweldig.
    American horror story het 1e seizoen JA! Het tweede vind ik maar niks.
    En ik had graag de reden geweten van de babynamen-vermelding. Tenzij moeder en vader meelezen. Dan mag je me mailen.
    PS: als je nu al hormonaal bent, wacht tot ge zwanger zijt. (laat de stoelen staan!)

    • Ik ga jou die baby-namen mailen, of ik ga een stoel in mijn wezen krijgen. En ik & mijn lichaam ben zo hard niet klaar voor een zwangerschap. Dat zou ook niet just zijn tov de wereldbevolking

Geef een reactie

