Weelderige lokken

Het is me al lang duidelijk dat ik niet de meest vooruitstrevende persoon ben als het aankomt op beauty & make-up. Gechoqueerde uitspraken als “HOEZO JIJ HEBT GEEN BLUSH, FOUNDATION OF BRONZER?!” of verontruste blikken (nogmaals mijn excuses Juf Amau) zijn me dan ook niet zo vreemd.
Ik ben ook zo een van die mensen die tot voor kort nog nooit iets radicaal heeft uitgestoken met mijn haar.
Nee, dat is eigenlijk hard gelogen. Ooit heb ik mijn haar volledig afgeschoren om dan jaren later er een permanent laten inzetten. Van semi-kaal naar poedel, twee heel spontane en niet doordachte ingevingen die recht in mijn goed-ideeen-boek kunnen.

Maar vorig jaar heb ik voor het eerst mijn haar laten kleuren. Ik dacht “als we iets doen, dan doen we het goed”, dus ben ik radicaal voor een Ombre gegaan. Kwestie van mijn haar in één keer compleet te ruïneren, hallo gespleten puntjes & stro-haar. U leest het goed #firstworldproblems.
Soit, goede haarverzorging was/is aan de orde. Het heeft een eindje geduurd maar ik kan nu met een gerust hart stellen dat ik de heilige graal der haarproducten heb gevonden.

Gliss_Kur_Total_Repair_Schwerelos_Shampoo_0908.jpg

Shampoo: Gliss Kur van Schwarzkopf. Naar mijn mening is dit de enige shampoo die reinigt en intens voedt. Geen pseudo-proper-silicone-gevoel dat na een dag verdwijnt of je haar verder uitdroogt. Veel keratine, veel voeding.

6040-happy-Happy-Joy-Joy-500x500

Conditioner: Happy Happy Joy Joy van Lush. Niet goedkoopste conditioner op de markt maar je hebt maar een kleine hoeveelheid nodig om de klus te klaren. Leuk pluspuntje: het ruikt naar een feestje in een flesje.

hsuan-wen-500x500

Masker: H’Suan Wen Hua van Lush. Het ruikt…wat euhm vreemd/sterk/funky…maar het is hét masker tegen broos & breekbaar haar. Ik kan niet meer zonder. Ook al heeft het een eind geduurd tegen ik doorhad hoe ik het op mijn haar moest appliceren. Hulpeloze zielen mogen zich steeds aanmelden voor een kleine help-sessie.
Kleine tip: soigneer/masseer goed de puntjes!

Mijn laatste gouden tip kreeg ik van Grietje; doe wat serum op de helft van je haar (van halfweg tot  puntjes) voor je gaat slapen en laat het een nachtje intrekken. Het merk maakt niet uit, het zal je haar voeden & beschermen.

4 gedachtes over “Weelderige lokken

Geef een reactie

