Bezighoudingtherapie 1.0

DUS ik had een goed idee, NEEN! Ik had een schitterend idee! Eentje dat alle andere ideeën uit mijn goed-ideeën-boek doet verbleken. Ja, zelfs mijn ‘ondergoed-laten-verbranden-op-de-chauffage’ kon er niet aan tippen.

Het leek me zo ongelooflijk badass om zelf te leren programmeren.
Had ik een concreet idee wat ‘programmeren’ juist inhield? Nee.
Had ik ook maar een notie wat het C+, Java en…euhm… <<een andere programmeertaal>> betekende? Nee.
Zelfs het concept van een processor was me eigenlijk niet echt duidelijk. Maar dat kan me weinig deren, ik ga en zal leren programmeren. Dit klinkt leutig, jolig & zeer blond van me, maar dit zou me zo hard niet lukken zonder mijn held/Sheldon aka mijn broer. Het mooie aan mijn oudste broer is dat hij niet alleen onwezenlijk slim is maar hij weet ook hoe mijn brein functioneert. Het is simpel & heeft nood aan frivole tekeningetjes. Ook niet verwonderlijk dat zijn zinnen vaak beginnen met “wel Astrid, je kan het vergelijken met een mannetje aan een bureau files en een boekenkast”. Kleuters Represent!

Van waar mijn plotselinge obsessie met programmeren? Het klinkt wat onwaarschijnlijk maar mijn nieuwe hobby is niet zomaar een folieke. In het dagelijks leven mag ik mezelve een archivaris noemen. Dat klinkt sexyer (zeker in mijn hoofd) dan dat het eigenlijk is maar ik ben vooral bezig met het uitbouwen van een centrale databank. Meeste collectieregistratiesystemen zijn/werken oké maar zijn vaak niet geschikt voor kunstenaarsstudio’s. Na lang prutsen, klooien en menig databank tot de verdoemenis te vervloeken, leek het me geen slecht idee op te leren programmeren. Kwestie van zelf een oplossing te kunnen voorzien. Jaha, ik weet het, behoorlijk slim van deze misses. *Trots*

In het kort, ik ben dus gekozen om Java te leren schrijven. Vooral omdat broeder-lief deze taal goed onder de knie heeft en omdat Java een uitgebreide bibliotheek heeft. Geen idee wat dit concreet betekent maar ik kan maar vermoeden dat dit interessant kan zijn.
Verder ben ik op zoek naar de betere lectuur dat me wat verder aan helpen in mijn queeste. Dat en tips! Altijd handig & behoorlijk welkom.

En nu hard hopen dat ik hier niets idioot loop te verkondigen.

6 gedachtes over “Bezighoudingtherapie 1.0

  1. Ha, grappig, ik nam mezelf een tijd terug hetzelfde voor (maar dan in de zin van ‘ik wil de basics van programmeren leren gewoon omdat da een toffe skill is’), ik geef het toe, een beetje geïnspireerd door mijn Software engineer lief – heb toen wat zitten prutsen op codacademy.com . Wel nog tof, maar ze gaan soms iets te snel. Gelukkig had ik een hulplijn bij de hand 🙂 Is nu even stilgevallen, maar wil er nog altijd mee verderdoen want stiekem vond ik dat wel keiplezant 😉

Geef een reactie

