Ik snap het niet

Het universum is een complex, gelaagd ding en, geloof het of niet, soms snap ik het allemaal niet zo goed.

Zoals: waarom, in godsnaam, hebben ze een Nederlandstalige musical van Shrek gemaakt. Zijn de subsidies dan toch niet op? Sponsort Joke de Schauvliege eigenhandig Music Hall? Heeft een of andere louche typ te veel tijd? Ik heb een lichtbruin vermoeden dat DreamWorks toch niet met dit idee is komen aanzetten.Β  Ik snap het niet.

Ook, waarom hebben alle mannen een manische doodsangst om maandverband- en/of tamponverpakking aan te raken? Voor zover ik weet is het niet giftig, het implodeert niet en het is niet bezeten door Satan. Nee, ik snap het niet.

Die kandidaten van American Next Top Model zijn toch ook niet allemaal juste. Als ik een fancy knip-beurt zou krijgen van een veel te dure & heel erg professionele kapper, zou ik bijzonder gelukkig zijn. Neen, beginnen allemaal bloed & moord te schreeuwen. Ik snap het niet.

Ik hou van anything fashion, mijn visa-kaart zal graag getuigen, maar ik trek de grens bij 0Β°graden Celsius.
Comfort & functionaliteit halen het in deze barre tijd van leutigheid en ‘in-de-mode-zijn’. Graag haal ik mijn thermisch ondergoed en platte schoen boven, ja zo gaat dat als je niet de meest elegante, warmbloedige persoon bent hier op aarde.
Zie ik dan toch enkelingen met meters hoge hakken door de sneeuw ploegen. Hoe is dat in godsnaam mogelijk? Ik haal het niets eens om een middag te shoppen op hakken, laat staan dat ik een spekgladde baan zou bestijgen op torenhoge stelten. Dat is vragen om problemen. Hoe doen die dat, zo zonder de 100 te moeten bellen. Ik snap het niet.

Om even in de sfeer te blijven: Wie zoekt nu vrijwillig de koude op?! En wie spendeert daar nu zijn vakantie-dagen aan. Om dan een hele dag buiten in de kou, samen met een horde dronken Nederlanders van wintersport te doen. SPORTEN IN DE KOU, EN DAT MET WAARSCHIJNLIJK EEN DIKKE KATER. Ben ik nu de enige bij wie dit redelijk absurd klinkt! Moest iemand me vragen hoe Inferno eruit ziet, wel daar heb je het. Sneeuwvakanties, nee ik snap het niet.

Meeste personages uit De Rechtbank. Ik snap het niet.

Dat en Kwantum-fysica, dat snap ik helemaal niet.

5 gedachtes over “Ik snap het niet

  1. Pingback: Thermisch ondergoed | SSTRID...

Geef een reactie

