Bib Web Awards 2012

librarian-2

Maandagavond was het de tweede editie van de Bib Web Award en deze deerne was present. Niet alleen omdat mijn beste 1/7 van de vakjury uitmaakte maar ook omdat ik een geweldige boekenseut ben.
‘140 Bibiliotheekcarissen’ klinkt net iets minder sexy dan ‘taart eten bij Essentiel’, maar dedie hier was zeer gelukkig.
Ik krijg het warm als ik aan stoffige archieven & alomvattende wunderkammers denk. Mijn hart gaat sneller slaan van stapels muffe boeken en de woorden ‘conservatie’ & ‘inventariseren’. Ja, als ware archivaris en volslagen nerdΒ  zat ik daar goed op mijn plaats.

Alle naughty-librarian-grappen en clichΓ©s ter zijde, hedendaagse bibliotheken zijn verdom innovatief. En dat doen ze vaak met heel beperkte middelen en een belachelijk kleine budget. Er passeerden een aantal leuke projecten maar dit zijn mijn favorieten:

Geef een reactie

