Beyond The Challenge

Ik heb vorige week het genoegen gehad om Mr. Dansecoer en Mr. Deltour persoonlijk te ontmoeten. Dat in de Vooruit want de heren hadden een boek voor te stellen, namelijk: Beyond The Challenge, hun Zuidpool-avontuur gebundeld in twee boeken. De een was een dagboek, de ander een fotoboek.

Een jaar geleden trok het tweetal richting Antarctica, met grootste plannen om ongekend gebied te gaan verkennen. Niet alleen om een wereldrecord te verbreken, nee, ook in de naam van wetenschap gingen die twee op avontuur.
74 dagen trekken door temperaturen die tussen de schommelen tussen -42°C en -20°C. Over de Beauforts zwijgen we nog even. Zo’n 70 km per dag (te voet) tjoolen met zo’n 200 kg bagage achter je aan. 5000 km leven op gevriesdroogd eten waar per ongeluk wat petroleum in vermengd geraakt. Goed om ziek als een hond je reis verder te zetten. Een droomreis volgens de mannen.

Een droomreis…riiiight. Weet je wat er gebeurd als de temperatuur in België onder de 10 graden zakt? Dan haal ik mijn thermisch ondergoed boven. Denk ‘Long-johns’ en ski-pullekes, zo van dat gerief dat uw oma ongetwijfeld draagt. Verre van sexy maar het zorgt er wel voor dat ik niet iedere dag in een foetushouding ineenstort zodra ik de deur opentrek.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat -0°C een manier van de natuur is om wraak te nemen op de mensheid. Idioot gruwelijk.

Laat staan dan ik dan dagelijks gevriesdroogd pakskes eten zou moeten nuttigen. Dat is vragen om moord, verderf en ander geweld.

Mr. Dansecoer en Mr. Deltour, jullie zijn helden. NEEN! Goden! Want qua Badass-erij kan dit behoorlijk tellen.
Ik groet jullie alvast.

2 gedachtes over “Beyond The Challenge

  1. Ge moet u ook bedenken dat als ge zoveel materiaal meesleurt, ge het automatisch wel een beetje warm krijgt.
    Hadden ze dat materiaal wel nodig, vraag ik mij af, misschien zaten die zakken vol met stenen?
    Ge moet het toch ergens warm van krijgen he?😉

Geef een reactie

