De fleur van uw leven

Denk:  jaren negentig, je moet opgroeien in diep, ruraal West-Vlaanderen en je bent volle bak uw jeugd aan het doormaken.
Met andere woorden, een mooie periode gevuld met veel creatieve nonsens en absurde dingen. Dingen die nu geen steek houden en eigenlijk  niet echt oké zijn. Maar toch waren ze o zo logisch en vreselijk fijn.

Dames en heren, de kleine en grote besognes uit mijn jeugd:

  • Roze sportschoenen met lichtjes in de hiel. En! met een geluidje, zodat de mensen goed wisten wanneer je in de buurt was. wat was ik een badass.
  • De trap af rotsen op een matras. Liefst van een trap dat direct eindigt op de voordeur, zo heb je 1 meter de ruimte om te kunnen stoppen. Dat en je hebt ineens een mooie gelegenheid om uw moeder de schrik van haar leven aan te jagen.
  • Bodywarmers, geen zinnig mens dat er nu nog aan denkt om dit kledingstuk in het openbaar te dragen. Ik had er zeker drie, in de meest idiote kleuren ooit.
  • Het logisch vinden dat de zwarte Power Ranger een negroïde jongen was en de gele Power Ranger een Aziatisch meisje. Ik daag u uit om de dag van vandaag zo’n programma te maken. Maar dat was allemaal oké in de jaren negentig.
  • Overtuigd zijn dat je ooit met Leonardo DiCaprio ging trouwen.
  • Een dreigbrief schrijven naar Sinterklaas omdat je geen Thunderbirds-eiland en/of de Barbie-droomboot hebt gekregen.
  • Boos zijn op uw moeder omdat ze gelogen heeft over Sinterklaas.
  • Boos zijn op uw moeder omdat ge nooit het Thunderbirds-eiland en/of de Barbie-droomboot hebt gekregen. Ik vergeef het haar nooit. NOOIT zeg ik je.
  • Huilen omdat Spice Girls gaan splitten.
  • De volledige intro van Teenage Mutant Ninja Turtles kunnen meezingen en absoluut geen idee hebben wat het juist betekent.
  • Van ‘Offerande’ spelen. Omdat je denkt dat je je moeder te slim af kan zijn. Volgens mijn broer was dat de gemakkelijkste manier om chips en cola te krijgen. Dat hebben we ook jaren geloofd.
  • Denken dat knikker gemaakt zijn van parels en diamanten. Ze waren zijn grootste schat.
6 gedachtes over “De fleur van uw leven

  1. lichtjes in de hiel, coooooool!
    Mijn mama vond dat onnozel dus heb ik er zelf nooit gekregen.
    En dat vergeef ik haar ook nooit!
    Mijn dochters hebben nu wél schoenen met lichtjes 🙂
    En ik geef toe, ik heb eens gekeken of ze die ook in mijn maat hadden.
    Maar niemand denkt eraan om de grote kinderen te voorzien 😦

Geef een reactie

