Vitamin Ijs

Maandagavond, een mooi moment om nog eens van huiswijf te doen, dat met een nieuw receptje.
Vandaag houden we classy met Vitamin Water.Vandaag houden we het ook simpel want ik wil mezelf geen pijn doen. Over het algemeen probeer ik vuur te mijden, wij zijn geen goede combinatie. De EHBO-kit is daarentegen weer mijn beste vriend, we go way back.

Maar soit: Vitamin Water!

Na weken (lees: maanden) heel onsubtiel staan lurken naar de Enchanté-kast gevuld Vitamin Water, kreeg ik een pakketje gevuld met al dat lekkers. Ja, die Amaury is een held.

In één trok opdrinken was mijn initieel plan. De zwaar verontruste blik van mijn beste deed me inzien dat dat misschien niet het beste idee was.

Plan B dan maar: Cocktails maken! Ook geen goed idee want, tot mijn grote verbazing, had ik geen idee met wat ik bezig was. Liters alcool consumeren is blijkbaar nog iets anders dan proeven & smaken. Ja, de ontgoocheling was groot, alles bleef maar naar hoestsiroop smaken.

De situatie moet blijkbaar heel triest geweest zijn want mijn beste vond het nodig om in te grijpen.
“Hé schat laten we er anders water-ijsjes van maken”
Simpel, makkelijk en onwaarschijnlijk lekker, iets wat ik nooit zou kunnen bedenken. Ik zou waarschijnlijk eerder de keuken laten afbranden.
Je kan van die water-ijs-maak-dinkjes vinden bij Ikea, die gewoon volgieten, een nachtje in de diepvries laten staan en de volgende dag opeten. Liefst allemaal, want ze zijn heer-lijk!

Geef een reactie

