Een vrijgezel minder

Dus, een van mijn oudste & trouwste vriendinnen gaat trouwen.
En het gaat de max zijn! Zo een oer West-Vlaamse trouw met te veel eten, te veel drank en te veel zatte nonkels die na middernacht met een das op hun hoofd rondlopen. Met ander woorden: kater-koppijn voor twee dagen. Mi-ni-mum.

Wat mijn echter nu al koppijn bezorgt is die vrijgezellen. Ik had veel zin om deze post onder de ‘niet oké’ categorie te plaatsen, maar de kans bestaat dat de bruid-to-be deze post zal lezen ( Sorry lot, maar jij begrijpt mijn humour wel hé). Versta me niet verkeerd, ik was behoorlijk ‘Hell Yeahz & Awesomesauce’ toen ik het het woord ‘vrijgezellen’ voor het eerst hoorde, maar de ontnuchtering was er vlug toen ik besefte dat Elke en ik dit gingen moeten organiseren.

Wat doe je in godsnaam op een vrijgezellen? Correctie: Wat doe je in godsnaam op een leuke vrijgezellen?
En hoe begin je er in godsnaam aan?
Ja u leest het goed, ik ben compleet hulpeloos, want dit is de allereerste keer dat ik zoiets ineen moet boxen.

Mijn eerste idee (in een vlaag van blinde paniek) was om twitter te raadplegen. Niet oké. Waarom? Daarom:

“sienaasappels

@Sstrid NIET MET EEN LINT EN T-SHIRT BEDRUKT MET HOOFD VAN VRIJGEZEL DOOR DE STAD LOPEN

zegmaarbas

@sienaasappels @Sstrid Oh jawel! En de vrijgezel KEI-grappig kleden! en lipstickzoenen verzamelen op uw gat! En mensen aanspreken! Moehahaha

zegmaarbas

@Sstrid @sienaasappels @Welkelke Wacht wacht, een idee: Laten zingen voor geld, met een speelgoedgitaartje op een druk plein. LACHEUUUH!

sienaasappels

@zegmaarbas @Sstrid @Welkelke haha ja en dan ook de plopdans met zoveel mogelijk voorbijgangers!!!

zegmaarbas

@sienaasappels @Sstrid @Welkelke Jaaaaah! en bier drinken uit ne condoom met een gaatje in. OP STRAAT! Moeha! Maggikmeemaggikmeemaggikmee?”

(Sien en Bas, jullie zijn bedankt, maar toch weer niet, compleet hulpeloos.)

Voor de duidelijkheid: ik ben dus op zoek naar leuke activiteit voor een 10tal vrouwen. De een komt van Leuven, de ander van diep West-Vlaanderen (de kerktoren verlaten is & blijft een gevoelig onderwerp). De een wilt een stripper, de ander doet een spontane zenuwinzinking bij het horen van het woord ‘stripper’. De een kijkt op geen eurocent, de ander heeft een knoert van een fermette-villa af te betalen. De mama’s willen vroeg thuis zijn, de notoire boozers willen een feestje.

Als ik het goed versta wordt het een rondje Amish vs. Hippies.
Ja dit gaat een moeilijke bevalling worden. Dus liefste mensen: alle (betaalbare) suggesties zijn welkom! #prayforSstrid

5 gedachtes over “Een vrijgezel minder

  1. Paar maanden gelden die van mij gehad. Verkleed als twitter-vogel ( @hermover ) de buurt van Den Haag onveilig gemaakt (raften en andere stoere zaken). Voor een mannen-vrijgezel ben ik nu wel zeker dat Holland the place to be is (Hollandse vrouwen kicken er blijkbaar op)….. 😉

    Mijn vrouw haar vrijgezellen was ongeveer eenzelfde situatie als die van je vriendin en daarmee zijn ze een stadsspel in Antwerpen gaan doen. Blijkbaar tof/niet te duur en actief.

      • LaMosca organiseert zo’n stadspellen. Kan geloof ik zelfs in Lichtervelde 🙂

        Maar serieus Astrid, je moet je niet zo’n zorgen maken, komt allemaal wel in orde 🙂

  2. Pingback: Een dikke maand later… | Welkelke?

  3. Pingback: Niet Oké « SSTRID…

Geef een reactie

