Factor slecht bezig

Dit deed me lachen

en dit deed me huilen.

Maar beide filmpjes deden me hard beseffen wat voor een kalf ik soms ben.

“5 jonge kerels ondervinden aan den lijve de negatieve gevolgen van het onverstandig zonnen van hun vriendin. Na een dag in de zon met hun vriendin, worden ze de volgende ochtend wakker naast hun schoonmoeder. Want hoe slechter hun vriendin zich beschermt tegen de zon, hoe sneller ze op haar moeder zal lijken. Hun vriendinnen aanmoedigen zich wel te beschermen tegen de negatieve gevolgen van de zon, is dus een must.”

Ja, plaats mij maar gerust in de groep “Onverstandig zonnen”. Ik ben van nature lijkbleek, denk Twilight maar een pak minder fabuleus, ik glitter & glim nu eenmaal niet op klaarlichtendag.
Iedere straaltje zon is dan ook een regelrechte uitnodiging om me te laten verschroeien, want een kleur is beter dan geen kleur.
Versta me niet verkeerd, ik ben verre van trots op mijn nonchalante houding ten opzicht van zonnebaden. Binnen mijn familie zijn al drie leden gediagnosticeerd met kanker en ondertussen heb ik mijn nonkel verloren aan de ziekte . Ik zou moeten beter weten want dit is zeker niet oké.

Mea culpa

Handig tips & trucks (en de ludieke campagne) kan je terug vinden op de website van Stichting Tegen Kanker.

In iedere geval, smeer ze goed!

Geef een reactie

