Twizy

Vorige week zat mijn allereerste, echte “jij hebt een blog dus jij mag hier wat shizzle komen testen”-uitnodiging in de bus. ‘Echt’ als in: mijn beste werkt bij Enchanté en hij had nog een plaats vrij in de auto. Maar toch! een klein hoeraatje voor mezelf.

Blijkbaar mocht ik woensdagavond, de Twizy, de recente elektrische wagen van Renault, gaan testen op het strand van Knokke. Hierbij had ik enkele bedenkingen:

  • IK, een auto testen?! ZOT. Er is een goede reden waarom er al één jaar lang een L aan de auto hangt en dat is niet te wijten aan mijn fantastische chauffeur skills.
  • Wat ga ik in godsnaam over die Twizy vertellen? Ik weet niets van auto’s af.
  • Renault, dat is toch Frans hé…?
  • Die Twizy lijkt een beetje op een go-cart
  • Hihihi met een go-cart op den zeedijk rijden, hallo oer-vlaams cliché.
  • O nee, de mensen van Renault gaan het niet appreciëren als ik ‘Twizy’ en ‘go-cart’ in een zin vermeldt
  • HOERA HET IS NEN AUTOMATIEK!
  • Hé wijs, de achterbank is net groot genoeg om mijn hand- en make-up tas te vervoeren…
  • Man ’t is schoon weer.
  • Het zou zo wijs zijn moest de Twizy in het roze of goud te verkrijgen zijn. Dan kan ik die matchen met mijn nagellak.
  • (na 5min op de achterbank – mensen zonder rijbewijs mochten uiteindelijk niet met de Twizy rijden. Zeer begrijpelijk)
    DIT IS DE MAX!!

Alle nonsens terzijde, de Twizy is gewoon zeer fijn. Het is een wagentje/Buggy dat ideaal is om in het stad rond te cruisen. Het rijdt vlot, het is compact, milieuvriendelijk en zeer efficiënt. Maar het blijft een luxeproduct.
Om echt functioneel te zijn, mist het het comfort van een echte auto: laadruimte, comfortabele zetels en ruiten. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar een stel ramen vind ik toch redelijk essentieel, zeker in ons tropisch-nat klimaat.

Nog een kleine noot voor mensen die behoefte hebben aan een echte recensie: Ik verwijs graag even naar de post van Stefaan Lesage. De man weet duidelijk over wat hij het heeft. Iets wat hier niet van toepassing is 🙂


Geef een reactie

