Niet Oké

  • “Kapote end nog zin zjoin in eur gedraoid” of vrij vertaald “condoompje heeft nog zijn joint in haar gedraaid”. Zo werd een van mijn vriendinnen dit weekend aangekondigd bij vrienden van haar ex.
    Voor ik aan mijn exposé begin, moet ik ook even de situatie schetsen. Denk: vrijdagavond downtown Brugge, de vriendin in kwestie staat buiten te praten met enkele (al dan niet bekende) vrienden van haar ex, die zijn stoned & dronken en ‘kapote’ is naar vermoeden de bijnaam van haar ex. En voor de duidelijkheid: iedereen in dit gezelschap is ouder dan 24.
    Om eerlijk te zijn, ik weet niet waar eerst te beginnen, er is zoveel mis met deze ene uitspraak. De context, de setting, de lullo in kwestie, het taalgebruik, de zinsconstructie…ALLES!!!!!
    Hoe…Wat…Waarom….ECHT??!!! Het doet fysiek pijn om zoiets te aanhoren.
    Ik dacht dat op mijn leeftijd; 13-jaige, hormonale puberpraat een unicum was, niet dus! Ja, er lopen nog echte oetlullen rond op deze aardkloot.
  • Nierbekkenontsteking. Ik kan je één ding garanderen: je zal wenen gelijk een klein kind. En met wat geluk spuiten ze je gewoon plat, liefst met een opiumdiervaat. Om dan drie dagen nadien weer hondziek de longen uit je lijf te kotsen omdat je moet ‘ontwennen’ aan de pijnstillers. Feest.
  • Twee woorden: gynaecoloog & eendenbek. Voor de mannen: google het. Voor de vrouwen: ja, jullie snappen onwaarschijnlijk waarom dit niet oké is.
  • Het ligt hoogstwaarschijnlijk aan mij hoor maar: staan keuvelen onder de douche van fitness met een naakte zestigjarige is niet zo mijn ding. Zeker niet als de dame in kwestie staat te futselen aan haar lady-parts. Ik weet het, preuts, maar ook behoorlijk choquerend!

4 gedachtes over “Niet Oké

Geef een reactie

