Retraite

Blijkbaar hadden de helden van Adhese/Enchante nood aan een ‘teambuilding’ weekend. Teambuilding als in samenhokken in een ‘bosklassen’ gebouw om samen te genieten van het schoon leven. En dat liefst in de Ardennen. A ja, want alleen in de Ardennen is petanque een nobele sport.
Lang leve de Ardennen zeg ik dan. Lang leve de Ardennen en Mobistar. Want 3G was dit weekend geen optie. Voor eens kon ik mijn ‘charmante’ zelf zijn zonder te moeten vrezen dat het bewijsmateriaal een uur nadien op ‘tinternet’ zou verschijnen.

HOERA.

Maar de retraite was ook bijster educatief. Ja ze hebben me toch weer een levenles of twee bijgebracht.

  • 11u is Apero’clock. Of je nu net uit je bed rolt of niet, het is apero’clock. Dat geldt ook voor 18u.
  • Mijn oog-hand coördinatie is…euhm…wel die is er niet. Een spelletje Kubbs spelen is dan ook vragen om problemen. Maar dit klein ongemak is blijkbaar te verhelpen met een glas Pastis in de hand/ achter de kiezen. Proefondervindelijk kan ik dit bevestigen, de resultaten zijn opmerkelijk.
  • Vier paar schoenen meebrengen voor één overnachting is compleet normaal. En liefst wisselen we ook nog es van outfit doorheen de dag.
  • Dansen op het ‘Bacardi-liedje’ en mojito’s drinken gaat niet samen. Dat doet er me aan denken, ik heb nog een was te doen.
  • Amoorie en Hilde zijn heerlijk om samen mee te aperitieven.
  • Voor goede tabak moet je naar Frankrijk rijden. En hoe minder navigatiehulpmiddelen je gebruikt, hoe groter het avontuur.
  • En barbecue is pas barbecue als je met zes man in het vlees staat te porren.

Je ziet maar, je bent nooit te oud om bij te leren.

Geef een reactie

