I had a dream

Ik ben altijd al een dromer geweest. En hoe zotter hoe beter want niets ging/gaat me tegenhouden.
Zo ben ik op 14-jarige leeftijd naar Gent vertrokken omdat ik kunstonderwijs wou volgen. En ik ging wereld veroveren. Iedereen verklaarde me zot maar dat was juist een extra stimulans. Het was niet de gemakkelijkste periode uit me leven, maar dat doet er niet toe. Het heeft me zoveel bijgebracht, niet alleen in kennis maar ook in levenslessen. Deze plattelandsdochter is in die 4 jaar snel groot geworden.

Ik moet eerlijk zijn, dat dromen is nu een beetje getemperd. Die echte, idiote, zotte dromen zitten momenteel in de ijskast. Dit komt niet omdat ik ouder en realistischer geworden ben, maar dit is eerder te wijten aan mijn CVS. Drie jaar geleden hebben ze deze diagnose bij me vastgesteld en dat heeft mijn prioriteiten serieus gewijzigd. Alles gaat trager, minder is mogelijk en mijn lichaam functioneert niet meer zoals ik het wil. Maar ook dat is oké want ik ben niet terminaal ziek. Ik heb nog een leven, ik heb nog opties. Zelfmedelijden en vast roesten in uw bed is zeer gemakkelijk, maar dat is niet aan mij besteed. Er zijn nog te veel dingen die ik wil ontdekken, beleven,  proeven, zien,… . Mijn zin voor avontuur is eigenlijk alleen maar groter geworden. En dat deels omdat ik nooit gestopt ben met dromen.

Een gedachte over “I had a dream

  1. Pingback: I had a dream | Wijvenblogs

Geef een reactie

