Niet Oké

Wat zegt u? Mogen we vandaag gepassioneerd onze mening verkondigen? [is dit sowieso niet de bedoeling van ren blog/wijvenweek…? soit] En het mag over eender wat gaan? Schitterend, want ik heb hier opinies en meningen in overvloed. Ik heb de kunst van ‘mijn mening gepast en ongepast in het rond strooien’  geperfectioneerd. Ongemakkelijke stiltes en verontrustende blikken laten me COMPLEET koud.
Bij deze wil ik van de gelegenheid gebruik maken om iets nieuws de wereld in te sturen, namelijk de rubriek Niet Oké. Er gebeuren te veel dingen in het dagdagelijks leven die echt, u kan het waarschijnlijk al raden, niet oké zijn. Kwestie van deze even te benoemen.

  • Een legging is geen broek. Ze zijn bedoeld om onder een kledingstuk te dragen, niet erboven! En het kan mij geen zier schelen dat u een maatje 34 heeft. Dit is geen excuus, ik hoef die kuiltjes in uw kont echt niet te zien.
  • “Ge moogt content zijn dat ge een job hebt”. Deze uitspraak krijg ik ook enkel en alleen te horen op familiefeesten. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling, mensen hebben me geen job gegeven uit medelijden. Ik heb er hard voor gewerkt, hard voor gestudeerd en ik ben zelf gaan solliciteren. Newsflash: Ik ben geen mongool.
  • Het woord “Kunst” te pas en onpas gebruiken. Ik vind het heel fijn dat uw bomma een pot kan draaien maar daarvoor is het nog niet esthetisch verantwoord. Niet alles is kunst!
  • Travellers. Pikeys. Ierse zigeuners. Maakt niet uit hoe je ze wilt noemen, ze maken me bang. Ik heb ooit één aflevering bekeken van ‘My Big Fat Gypsy Wedding’ en ik heb het een hele nacht moeten bekopen met nachtmerries. Shit be Scary
  • “Postmodern” is het meest verkrachtte woord ooit.
  • Allways reclames. “Have a happy Period”.
    ECHT?! Wie…Wat…Hoe…WAAROM?! Zeker mannen. Wel in ieder geval: Have a nice prostate-exam!

14 gedachtes over “Niet Oké

  1. wat ook niet okey is is het gebruik vh woord mongool als scheldwoord (stel dat hier iemand met een familielid dat downsyndroom heeft komt lezen?) of verkrachten buiten de context waarin het woord echt past. I know, ik ben verschrikkelijk irritant politiek correct, maar humor kan ook zonder potentieel mensen te kwetsen. Stel je even voor dat je zus downsyndroom heeft en je constant wordt geconfronteerd met dat scheldwoord, of dat je verkracht bent geweest en mensen smijten met het woord in contexten die de gravitas van je situatie niet onderkennen.

    Allez, ge snapt wel wat ik wil zeggen, ne’woar?

    En ik ben stiekem wel een fan van leggings als broek SOMS maar dan alleen als de legging een heel dikke stof heeft en de top iets langer komt. Zoals bij jeggings dus.

    • Wel, het was zeker de bedoeling niet om mensen te beledigen met deze blogpost. Als de context niet duidelijk was, mijn excuses.

      En ook als je de vorige commentaren her bekijkt, Ik heb geen probleem met jeggings. Ik vind het gewoon absurd dat sommige vrouwen in kousenbroek en enkel legging naar hun werk vertrekken.
      Ik ben nu geen mode expert, maar dit is mijn mening?

    • Eigenlijk vind ik dat Sstrid jouw reactie aan haar Niet oké lijstje kan toevoegen 🙂
      Volgens mij is er niets mis met een mongolengrap af en toe (kijk naar Alex Agnew, die kerel is er zelfs rijk mee geworden…). En bij het lezen van het woord “verkrachten” voel ik niet spontaan de neiging om direct vijf onzevaders op te zeggen. Neen…

      Met moeilijke woorden smijten is gemakkelijk.
      Maar alles in zijn context kunnen zien en begrijpen is iets anders.

      Het is niet omdat ik zelf een autistische broer heb en in het buitengewoon onderwijs werk, dat ik zelf nooit ofte nimmer een grap mag maken over autisme.

      Context is the key, Annebeth! 😉

    • Liefste Annebeth.

      Ik vind dat jij vandaag wel behoorlijk vol reacties zit, en niet zo positief. Wel jammer feitelijks.

      Ik zou jou blogpost willen lezen, maar aangezien ik weiger om blogs te lezen die in het engels geschreven zijn door nederlandstaligen, moet ik u mijn commentaren verschuldigd blijven. Ook wel jammer feitelijks.

      Maar hé! Je zal het onderwerp van vandaag verkeerd begrepen hebben. Het was ‘we zitten hier met een mening’, maar dat betekende eigenlijk niet dat je overal je gal moest spuwen over de blogposts zelf. Niet erg hoor, iedereen vergist zich wel eens.

      elk.

  2. Zo akkoord met die legging! Zeker in combinatie met zo een “boyfriend” hemd dat amper tot halverwege u kont komt = gruwel.

    En die Always reclames, dat is één van de redenen waarom ik zo blij ben dat ik geen commerciële tv meer heb 😀

  3. Pingback: There is no such thing as a happy period. « SSTRID…

Geef een reactie

