Mode à Paris

Enkele weken geleden had ik het grote genoegen om opkomend modeontwerper Jean-Paul Lespagnard te ontmoeten. Na een middag koffie leuren, ijsjes eten en lichamen tatoeëren werd me gevraagd of ik zin had om zijn volgend defilé bij te wonen.Dat tijdens Paris Fashionweek. Alleen een volstrekte oetlul zegt “Neen” tegen zo’n voorstel.

Afgelopen weekend was het van dat. We werden om 12 u verwacht in de ON|OFF Galerie.

Deze prachtige, witte ruimte diende als decor voor een uiterst sober defilé. De grote grandeur werd achterwege gelaten om alle aandacht te vestigen op een nieuwe, ijzersterke collectie. Deze was verrassend draagbaar en zeer toegankelijk. Lespangard weet als geen ander hoe hij moet spelen met ambiguïteit. Hij loopt nauw de grens af tussen stoer en zacht, stug en fluïde, controversieel en toegankelijk,… . Mijn persoonlijke voorkeur ging uit naar de coupes van de pantalons en rokken. Was het niet van de 5-tal gorilla’s, ook beter bekent als “de security”, had ik zeker een stuk in mijn tas gepropt.

Ik ben niet snel uit mijn lood te slaan, but Front-row at Fashion week will do the trick.

2 gedachtes over “Mode à Paris

  1. Pingback: » Mode à Paris Wijvenblogs

  2. Pingback: Het leven zoals het is: Maart « SSTRID…

Geef een reactie

