Paris, he wrote

Twee weken geleden was het. Ik kreeg een mailtje van mijn beste met de vraag, “zin in een weekendje Parijs? ’t is voor het werk”. Romantisch of niet, een tripje naar Parijs zie ik elke dag van de week wel zitten. Meestal betekent dit: alle musea binnen een straal van 3 km als een kunstgeile zot aflopen. Maar voor eens was dit niet het geval.

Net als in Rome, vind je de grootste schatten van Parijs buiten, in het straatbeeld. Oké, het Louvre houdt enkele marveleuze pareltjes verborgen in zijn onderbuik. Maar eerlijk, er bestaan leukere dingen dan 3u staan aanschuiven om dan samen met 520 andere chinezen te staan gapen naar de Mona Lisa (die je uiteindelijk toch niet te zien krijgt omdat er 520 man voor je neus staan). Zeker als je maar twee luttele dagen te tijd hebt om deze stad te bezoeken.

Parijs is het mekka van het betere spuitwerk…graffiti dat is. Je kan bijna stellen dat het in de Fransen hun bloed zit. Zoals Amoorie het mooi stelde “als je geen sticker aan uw deur hebt hangen, dan zijde slecht bezig”.

Dit was redelijk onbekend terrein voor me, want ja, meestal zit ik binnen in een of ander museum. Maar mijn beste heeft er dan ook zijn missie van gemaakt om me ieder hoekje en kantje te laten zien.  Naast kunstig gedecoreerde muren, heeft Parijs ook enkele waanzinnige sneaker-, toys- en bookshops. Artoyz, Tiger Sushi, MERCI en Opium. kan ik zeer wam aanbevelen.
Colette was echter ontgoochelend. Te gemaakt, te duur  en te veel hipsters.

[MERCI]

Maar de ontdekking van deze reis was toch het werk van Fred De Chevalier. Deze streetartist /illustrator gone badass is stevig vertegenwoordig over heel Parijs. Maar zijn mooiste werk kan je terugvinden in hartje Parijs, in het 1ste, 3de en 4de arrondissement. Typerend zijn de stilistische zwart-wit poppenfiguurtje. Weinig tot geen kleur en tekst, maar visueel zeer sterk werk.

3 gedachtes over “Paris, he wrote

  1. Pingback: » Paris, he wrote Wijvenblogs

  2. Pingback: Darcel Disappoints. « SSTRID…

  3. Pingback: Darcel Disappoints. | Wijvenblogs

Geef een reactie

